RECENZE: Deep Purple mixují koncerty z Japonska a USA

Vydáno 08.06.2011 | autor: redakce

Deep Purple jsou vysokou školou hard rocku a skladby jako Smoke On The Water, You Keep On Moving, Love Child či Burn zlatým pokladem hudební historie. Najdete je i na aktuálním CD a DVD kompletu, ovšem zásadní roli tu dostalo mluvené slovo.

RECENZE: Deep Purple mixují koncerty z Japonska a USA RECENZE: Deep Purple mixují koncerty z Japonska a USA

deeppurpleDEEP PURPLE
PHOENIX RISING
Edel / Thompson Music
dokument / cca 80 min + 5 trax / cca 30 min (DVD)

8 trax / 70:13 min (CD)

Prim totiž hraje dokument Gettin´ Tighter, opírající se o novodobé rozhovory s Glennem Hughesem a Jonem Lordem, vydatně prokládané archivními záběry jak z živelných vystoupení, tak z mudrování v zákulisí. Poutavé řečnění doplňuje zhruba půl hodinový živák z let 1975-76 s Davidem Coverdalem za mikrofonem a Tommy Bolinem u kytary. Tedy z relativně krátkého období před dočasným rozchodem Deep Purple a následným Bolinovým úmrtím.

Audio disk je namíchán z koncertů v Japonsku a Spojených státech a našinec může opět hořce zaplakat při vědomí, jaká hudba v těch časech dominovala československým končinám. Přestože nešlo o historicky nejsilnější sestavu, ať si Gillanovci a Gloverovci prskají do sytosti, z reproduktorů se valí setsakramentsky silná muzika v podání vitální kapely nenechavší se striktně svázat předepsanými notami. Nahrávka tak vydatně nabobtnává o rozvleklé jamy a sóla, což při domácím poslechu nejednou znamená dost těžké sousto. Dvojnásob to platí pro takřka pětiminutovou Paiceho bubenickou exhibici. Zavilým nostalgikům však v dnešní uspěchané a zkratkovité době skvěle zavanou staré časy, kdy hudba nebyla degradována na zvonění do mobilu.

Daniel Folprecht
5/7

0,00