RECENZE: Beyoncé na nové desce i ucítíte, lepší je ji ale neslyšet

Beyoncé vydala svoje čtvrté album s rafinovaným názvem 4. V bookletu je spousta sexy fotek. A parfém. A to je tak zhruba všechno...

RECENZE: Beyoncé na nové desce i ucítíte, lepší je ji ale neslyšet RECENZE: Beyoncé na nové desce i ucítíte, lepší je ji ale neslyšet

beyonce_4Beyoncé
4
Sony Music
12 trax / 46:23 min

...mimochodem, je u toho přibaleno ještě CDčko. Z těch tří artiklů ovšem stojí za povšimnutí nejméně. A to ten parfém vážně moc extra nevoní. Takže zbývá nejspíš booklet. Fakt moc hezký fotky. Ty tam jsou totiž proto, abyste při poslechu alba neusnuli. Takže doporučuju listovat celou dobu bookletem tam a zpátky. Nebo si u něj přečíst nějakou knihu. Nebo jenom knihu, vlastně to ani neposlouchejte.

Že je Beyoncé sexy a výborná zpěvačka, po těch letech už tak nějak víme. Bohužel na albu se ztrácí ve vokální exhibici a unylých melodiích. Když Queen Bee vystoupila se svou neuvěřitelnou show a singlem Run The World na Billboard Awards 2011, všichni čekali, že album bude taková pecka, že vám odvane vlasy z čela až na paty. Jenomže Bí měla evidentně víc práce s choreografií než dramaturgií, aneb model „Jedna pomalá střídá druhou pomalou" se neukázal být úplně nejšťastnější. Stejně tak jako zvolit otvírákem alba zamilovanou 1+1.

Najdou se zde i světlejší momenty, například I Care, která jako by vypadla z repertoáru Sade, nebo princovská Love On Top. Mimochodem, o bonusové Schoolin Life Beyoncé skutečně prohlašuje, že má v sobě „Prince vibe". Pokud si Prince tohle přečetl u snídaně, určitě mu musel zaskočit rohlík a pokecal se marmeládou. Je sice pravda že Beyoncé je jeho velkou fanynkou, avšak mírně to připomíná prohlášení J Lo, když se u Get Right prý nechala inspirovat Jamesem Brownem... prostě některé věci je lepší nepokoušet se kopírovat.

V písničce We Like To Party zahostoval Andre 3000, od kterého jsme bohužel zažili i větší příval invence. Těžko říct, jaký má význam zpívat „We like to party" tempem, který ve vás vyvolává obraz chilloutu ve 4 ráno s kámošem, co usnul na gauči s polodopitou skleničkou v ruce a pod nohama vám zametá uklízečka.

Pokud se i tak nemůžete novinky Beyoncé dočkat, vyplatí se investovat do deluxe edice, jelikož ta nabízí alespoň zajímavé remixy Run The World, či již zmiňovanou Schoolin Life.

I když album patří k tomu nejhoršímu, co zpěvačka kdy natočila, Beyoncé má naštěstí dar, že i z průměrné písničky vytáhne ve videoklipu maximum. Tak snad tedy natočí hodně videoklipů...

4/7