RECENZE: Rockové šlágry v podání Mona

Vydáno 25.07.2011 | autor: redakce

Ty vole, tohle je nový album U2 nebo co jako? Hm, dobrý, ti už se dočista zbláznili. Takoví hardrockoví, skoro jak Kabáti, docela jim to šlape, viď? Jo aha, není to nějakej revival? A není blbý, když revival vydá vlastní desku?

RECENZE: Rockové šlágry v podání Mona RECENZE: Rockové šlágry v podání Mona

mona_album_cover_600
MONA

MONA
Universal
11 trax / 35:13 min

Tak aby bylo jasno, Mona je rocková úderka z Nashville, která vznikla před čtyřmi lety a nedávno vydala svůj self-titled debut. Plus mají za to, že si ho nahráli sami u sebe doma ve sklepě a vydali ho na vlastním labelu. Je to sice sympatický krok, ale v dnešní době hudebních blogů a všelijakých DIY projektů si z toho asi nikdo na zadek nesedne.

Fajn, zpátky k desce. iTunes spouští první track Cloak and Dagger, pro jistotu beru obal do ruky a kontroluji, jestli jsem se omylem nepřehmátl a nespustil Joshua Tree. To bude asi tím, že zpěvák Nick Brown má někdy fakt podobnou barvu hlasu a tak nesměle kopíruje Bonovy manýry, až je to matoucí. Jedeme dál, kapela sází jeden hit za druhým. Třetí Teenager je chytlavá pecka, svým věčným zpomalováním a zrychlováním pěkně graduje a nutí mě v pokoji skákat a pořvávat do závěrečnýho refrénu. Následuje Lines in the Sand a to už si jdu udělat čaj. Pak jedou další a další tracky, které se slívají do jednoho. Na zbytek desky už nemám náladu ani trpělivost a songy nechám dohrát do konce snad jen ze slušnosti. Díky bohu, že mi deska ukradla jen něco málo přes půl hodiny života.

Chlapci z Mona se vážně snažili a nahráli hity na první dobrou. Jenže ta jejich snaha být slavnější než Foo Fighters a Killers dohromady, resp. největšími kulervoucími borci pod sluncem je slyšet v každý vteřině a z toho se vážně točí hlava. Kam se poděla zábava, nadhled nebo jakýkoliv experiment se zvukem? Debut Mona je koneckonců neuvěřitelně bezzubé a konvenční album plné poprockových songů obalených pseudoalternativním hávem určených pro přehrávání na stadionech pro masy. K tomu dojmu zdatně nahrávají i všudypřítomné reverby narvané za všechny zvukové stopy, které měly nejspíš odvést pozornost od toho, že nahrávání proběhlo v suterénu a zakrýt domělou nekvalitu. Narozdíl od jiných stadionovek však Mona nepřichází s ničím novým ani zvukově zajímavým, natož jakkoliv překvapivým.

text: Jiří Kaňa
4/7

0,00