RECENZE ALBA TORI AMOS - BEEKEEPER

Sedmé pokračování ságy ze života pilné včelky Tori. Tentokrát však kromě silných momentů bohužel i lehce přešlapující na místě.

RECENZE ALBA TORI AMOS - BEEKEEPER RECENZE ALBA TORI AMOS - BEEKEEPER

Tori Amos
The Beekeper

SONY BMG
19 trax / 79:23 min

Tori Amos si stabilně vysokou úrovní svých alb už dávno vydobyla respekt expertů a oddanost posluchačů. O svém milovaném klavíru mluví zásadně v ženském rodě, své příběhy ráda halí do melodií s křehkou kostrou, ale dokáže se i náležitě rozlítit. Je silnou osobností, pro kterou není problém zpívat o něžných emocích stejně jako o nejtemnějších stránkách ženské duše, včetně vlastní pohnuté historie.

Podobně jako na koncepční desce Scarlet’s Walk (servírované dokonce s podrobnou mapou Scarletina putování), i letošní Beekeper (Včelař) nabízí jistou tématickou provázanost. Dle nápovědy v bukletu jsou skladby rozděleny do šesti skupin s názvy jako „růže a trny“, „pouštní zahrada“, „skleník“ nebo „bylinky a lektvary“. Další vodítko však chybí, takže případné dějové spojitosti si musí posluchač objevit a poskládat sám.

V kontextu vynalézavosti předchozí tvorby tentokrát písně plynou velmi opatrně, chvílemi až nevzrušivě, některých skladeb si téměř nevšimnete. Jen typické klavírní ornamenty jsou často dobarveny zvukem a možnostmi hammondových varhan, které si zpěvačka nově oblíbila během práce ve studiu. Z poslušně doprovázející kapely si výraznější ozdoby dovolí pouze basista Jon Evans, vítaným hostem je i skromný písničkář Damien Rice (v písni Power of Orange Nickers).

Při vší úctě schraňuje Včelař pouze standardně dobré skladby, což však v případě Tori stále značí kolekci hodnou poslechu a zaznamenání.

Filip Tomášek

Hodnocení: 5 hvězd.