Na tomto místě proběhla již třetí akce během posledních tří týdnů. Po houseově laděném fesťáku Maddox a následném Hip Hop Jamu se tento víkend poloostrov rozezvučil rytmy drum and bassu, breakbeatu a dubstepu. Přes nepříliš optimistickou předpověď dorazilo mnoho návštěvníků ze všech koutů České republiky, Slovenska i pár návštěvníků z přilehlých zemí. Když v průběhu noci ze čtvrtka na pátek přestalo po pár dnech pršet, nic již nebránilo užít si fajn víkend. Přesto po předchozích zkušenostech s blátivými ročníky si téměř nikdo neopomněl přibalit holinky a pláštěnku. Štěstí nám ale přálo a za celý víkend nezapršelo.
Páteční lineup lákal na hvězdy jako
Aphrodite, Hazard nebo na jednoho z nejžádanějších mladých producentů
Netskye.
DJ Hazard, známý svým jump-up pojetím, bohužel kvůli nemoci nedorazil, a tak za sebe poslal alespoň náhradu v podobě projektu
Sigma. Hlavní hvězdou pátečního programu byl bezesporu
Netsky, který byl minulý rok exluzivně podepsán legendárním labelem
Hospital a během jehož vystoupení se před hlavní scénou vytvořil několika tisícový hrozen tancechtivých posluchačů. Jak již bývá na
Let It Roll zvykem, hlavní scéna je naaranžovaná podle plakátu, a tak byl letos hlavní DJský pult umístěn do budky jako vystřižené z Pobřežní hlídky, k níž vedlo malé molo a na němž se pohupovali MCs, kteří neúnavně hecovali roztančený dav.
Po
Netskyovi nastoupil ke gramcům
Aphrodite a nenechal nikoho na pochybách, že je právě on mistrem tohoto žánru. Jak je už v poslední době zvykem, ani on neopomenul mezi dnb tracky zařadit řádku dubstepových pecek. Poté následovala náhrada za nemocného Hazarda,
Wooz z projektu
Sigma. Ten nabídl více jemných melodií a sklidil úspěch zejména u zástupkyň něžného pohlaví. Celou dobu se na pódiu zdržovali DJové, kteří už měli svá vystoupení za sebou, popíjeli, tančili a večer si náramně užívali. LIR pokračoval až do rozbřesku, který v kombinaci s kouzelným prostředím okolo pískovny nabídl krásné ranní panorama.
Let It Roll 2011 poprvé představil samostatnou dubstepovou scénu. Jinak festival obsahoval celkem čtyři stage: hlavní Open Air, věnována převážně lehčímu dnb, dále Take Control stage zaměřená na rychlejší odnože zlámaných beatů, schovaná ve zděném skladu, menší Azyl stage věnovaná breakbeatu a house, a nakonec již zmiňovaná Dubstep Alliance scéna, kde si přišli na své příznivci tohoto stále populárnějšího proudu. Jako na každém správném festu nechyběly stánky s jídlem, oblečením a koktejlové bary. V pátek byl areál ještě poměrně dost rozbahněný a tak holinky našly svoje využití. V sobotu vysvitlo slunce a
téměř všichni se šli koupat, pískovna a počasí k tomu přímo vybízela. Spousta návštěvníků pojala Let It Roll jako příležitost ke kempování a dovezli si i gril a zahradní nábytek. Všude vládla pohoda a každý si užíval krásné počasí i prostředí pískovny. Další benefit slunečného dne bylo vysušení rozbahněných částí festivalu a v sobotu tedy mohly holinky zůstat ve stanu.
Sobotní program lákal zejména na
Frictiona, jednoho z nejzručnějších dnb DJů, a pak na „deepověji“ laděné duo
LTJ Bukem a MC Conrad. O dynamické zahájení večerního programu se postaral
Wilkinson, po němž následoval
Drummsound, který trochu přitvrdil. Odlehčení přinesl
LTJ Bukem, nicméně po pátku už trochu unavený dav vyčkával hlavně příchodu
DJ Frictiona, jehož doprovodil
MC A.D.. Začátek jejich setu byl poměrně rozpačitý, když
Friction rewindoval intro. Poté se však řádně rozjel a dav si podmanil rychlými a přesnými mixy. Následovali
DC Breaks, kteří pokračovali v nastoleném tempu. Oproti minulému ročníku dorazil
Original Sin a vynahradil tak loňskou neúčast. S přibývajícími hodinami se v Také Controll přitvrzovalo až do úplného hardcore techna a stylu gabba. Mezi takto tvrdými deskami sem tam zazněl remix například Metallicy nebo Linkin Park a podtrhl tak rozmanitost této scény.
text: Jaroslav Moc, foto: Martin Vondra