RECENZE: Pitbull album vhodné na pozdní dovolenou

Vydáno 19.08.2011 | autor: redakce

Nevyšla vám vinou rozmarného počasí nebo nedostatku financí letošní letní dovolená podle vašich představ? Pokud máte rádi bezstarostný rap s kulisami prsatých opálených holek, můžete si jako slabou náplast poslechnout šesté album Planet Pit rappera kubánského původu, jenž si kdo ví proč říká Pitbull. Přenese vás na prázdninovou diskotéku i mořskou pláž.

RECENZE: Pitbull album vhodné na pozdní dovolenou RECENZE: Pitbull album vhodné na pozdní dovolenou

52fd0_0311011909PITBULL
Planet Pit
Sony Music
15 trax

Tenhle kubánsko-americký rapper vlastním jménem Armando Christian Pérez si rozhodně nemůže stěžovat na nedostatek kamarádů nebo alespoň hudebních kolegů ochotných spojit své jméno s jeho nahrávkami. Na desce sršící rytmy a beaty plné bezstarostné atmosféry, při jejímž poslechu se zdá, že jediným problémem je, jak dobře propařit sobotní večer, najdeme zajímavých jmen celou řadu. Už v úvodním tanečním kousku Mr. Worldwide mu účast na svých singlech oplácí rapper Vein, na následujícím Give Me Everything se zase Pitbull spojil s Ne-Yem, Afrojackem a kráskou Nayer a z jejich produkce je jasné, že Pitbull se chce především bavit.

Tohle není žádný drsný rap z ulice, ale pohoda evokující záběry s šortkami, surfem a sluníčkem. Někdy je to s tou ležérností až trochu na hraně, třeba v diskotékovém Took My Love s hostující trojicí RedFoo, Vein a David Rush, které působí jako doprovod pro tanečnice u tyče. Ale proč ne. Pitbull s chrtí vytrvalostí sype z rukávu opravdu chytlavé melodie (Rain Over Me s Markem Anthonym nebo naléhavě znějící Where Do We Go se zpívajícím hercem Jamie Foxxem) a úplně vidím a slyším závěrečnou party účastníků zájezdu, kteří se v alkoholovém opojení vlní v rytmu pecky Something for the DJs a halekají: If you’re sexy and you know it clap your hands!

Hvězdně obsazené album (více či méně přispěli i T-Pain, Enrique Iglesias, jedna z původních členek skupiny Destiny's Child Kelly Rowland či Sean Paul) má i příjemnou stopáž do 50 minut. Jenom škoda, že Pitbull častěji nepřitlačil na využití hispánské rytmiky jako třeba v Shake Senora Remix nebo že nikoho z mnoha najatých superproducentů nenapadlo v závěrečném rapovém popíčku My Kinda Girl využít nabízející se šanci na větší gradaci refrénu. Ale nic, nehledejme mouchy. Dejte si do sluchátek třeba výraznou melodii International Love a hurá na pozdní dovolenou.

text: Roman Jireš
4/7

0,00