RECENZE: Noví Madfinger vás z letargie nevytrhnou

Vydáno 24.08.2011 | autor: redakce

Prázdninové diskotéky u rybníka  se vlivem počasí změnily na dlouhé večery pod dekou. Letní hity vystřídal melancholický jazz a těch pár minut vykukujícího sluníčka z pod mraků vám na náladě nepřidá. Přestala vás už Lady Gaga bavit, a DVDčko s Hříšňákem se vám seká? Pusťte si Madfinger.

RECENZE: Noví Madfinger vás z letargie nevytrhnou RECENZE: Noví Madfinger vás z letargie nevytrhnou

madfingercd
MADFINGER
ANOTHER CHAPTER
SubPub Records
12 trax

Funk-jazzová parta Madfinger vydala svoje třetí CD. Markétu Foukalovou vyměnila za Martina Svátka, který zpívá taky v Navigators. Nutno říct, že volba to byla dobrá. Markéta je sice skvělá zpěvačka, ale nemá v sobě ten patřičný drive, který by kapelu posunoval dál. A ačkoliv je u Martina více než patrná stylizace do Stevieho Wondera,  jeho projev působí citlivě a přirozeně.

Madfinger
má s Navigators společnou ještě jednu věc: chybí jim hit. Song, který by mohli vypustit do rádií a u kterého jste schopni si zazpívat refrén. Madfinger totiž není čistě jazzová skupina, ale fúzuje v sobě prvky funku a soulu, i popu. A taková kapela hit zoufale potřebuje. Na druhou stranu, na naší scéně i přesto působí jako příjemná alternativa kytarovek, které se linou českým éterem.

Další věc, za kterou je třeba Madfingerům pogratulovat je, že konečně někdo donutil Vojtu Dyka, aby nezpíval s prominutím jako pitvořící se blbeček, a ukázal, co v něm skutečně je. Funk-jazz Vojtovi sluší, otázkou je, jestli byla dobrá volba si ponechat pouťové Nightwork a odejít z Top Dream Company, která má k právě k Madfingerům stylově velmi blízko. Vojta hostuje spolu s Endruem a Nironicem v songu Stop It, který má ze všech nejvíc našlápnuto se oním hitem stát.

Hostem na albu je i Martinova kolegyně z Navigátorů Erika Fečová a ženský prvek je v I’m movin on příjemně osvěžující.

Another Chapter
jako Martinův debut v Madfinger každopádně uspěl. Příjemným tempem se line z reproduktorů a ukolébá vás do alfa hladiny. Na velké poskakování do rytmu to sice není, ale možná je právě toto jeho účel.  A v tomhle počasí vám vydrží minimálně do podzimní deprese, než vydá Lucka Vondráčková vánoční reedici svých megahitů. To teprve přijde ta pravá deprese.

BEST TRAX:
 Still, Stop It, I'm Movin' On
ZKUS TAKY: Incognito, Navigators, Stevie Wonder