RECENZE: Vzpomínka na znovurozbouřený Oceán

Vydáno 29.08.2011 | autor: redakce

V dubnu došlo k čemusi, na co fanoušci tak dychtivě čekali. Oceán se dal po tolika letech slibování konečně dohromady a ukázal se v plné síle naživo v pražském klubu Roxy. Jak koncert vypadal, se můžete dočíst v naší recenzi. Aby toho nebylo málo, připravil Oceán z onoho comebackového koncertu záznam, který oficiálně vydává na CD.

RECENZE: Vzpomínka na znovurozbouřený Oceán RECENZE: Vzpomínka na znovurozbouřený Oceán

217740
OCEÁN
ROXY
EMI / Monitor / Virgin
16 trax / 70:11 min

Na albu se objevují skoro všechny zásadní hitovky, které zazněly na dubnovém koncertě. Oproti koncertnímu playlistu jsou skladby nepatrně zpřeházené, což je jen nepatrný detail pro zajímavost. Za povšimnutí určitě stojí fakt, že prostor je dán výhradně skladbám odzpívané Jitkou Charvátovou, proto na albu nenajdeme Lék světu a Nepoví skvěle odzpívaných Bohoušem Josefem. Chybí pochopitelně i Noc je jako… a Prázdná ulice, které s rozpaky předvedl Richard Krajčo.

I po několika měsících zpětně lze říci, že Jitka se písní chopila bravurně a našla v nich polohu, která sedí k ní i k písním Oceánu a zároveň ponechává onu zvláštní přitažlivou atmosféru. Aranžmá skladeb prošly menší zvukovou úpravou, síla písní byla však naštěstí zachována. V některých pasážích dokonce přibyly nepříliš slyšitelné kytarové party hrané Dušanem Vozárym, které finální zvuk jen doplňovaly. Tak jak tomu bylo i v minulosti i v novém Oceánu dominuje elektronický zvuk syntezátorů.

Skladby jsou bez pochyby dobře odzpívané i odehrané a je v nich slyšet nadšení kapely i fanoušků. Ovšem i při plném vědomí, že se jedná o živák, a při vší shovívavosti, stejně tomu cosi chybí. Ten dobrý dojem kazí zvuk nahrávky, respektive hlasitost jednotlivých nástrojů. Je vážně škoda, že elektronické podklady Petra Kučery a hlavně elektronické bicí Jana Vozáryho jsou zbytečně moc upozaděné. Staré skladby přitom stály a padaly především na silné, téměř výbušné rytmice. Utlumený zvuk tak zbytečně ubral na energii, která se nesla jedním dubnovým večerem.

Singl Odlesk Tvůj, který kapela zahrála naživo jako zcela poslední položku na playlistu, se na nové placce objevuje ve studiové verzi. Nový singl mísí ponuré protiproudy s moderním zvukem, nekoná se naštěstí žádný návrat do minulosti. Naopak pod taktovkou producenta Armina Effenbergera žije Oceán v současnosti a hlavně stojí pevně nohama na zemi.

Koncert dopadl výtečně, živák z Roxy je příjemnou vzpomínkou a nový singl chutnou návnadou, která se umí zaháčkovat. Ostatně dobře to dokládá umístění na předních příčkách hitparád komerčních rádií. Teď už je pomalu na čase, aby Oceán přišel se zcela novou deskou, která udělá za nostalgickou vlnou tlustou čáru. Nezbývá jen držet pěsti, našlápnuto pravou nohou.

text: Jiří Kaňa
6/7

0,00