RECENZE: Foo Fighters v Back and Forth dlouze ukazují svou šestnáctiletou kariéru

Vydáno 19.09.2011 | autor: redakce

Krátce po vydání vydařené studiové desky Wasting Light nabízí kapela kolem Daveho Grohla dokument, který se ohlíží za její šestnáctiletou dráhu. A bere to opravdu od základů, tedy období, kdy Dave Grohl ještě bubnoval v Nirvaně, až po přípravu poslední nahrávky.

RECENZE: Foo Fighters v Back and Forth dlouze ukazují svou šestnáctiletou kariéru RECENZE: Foo Fighters v Back and Forth dlouze ukazují svou šestnáctiletou kariéru

foosdvd
FOO FIGHTERS
BACK AND FORTH
Sony Music

Tahle placka je určená především pro nadšené příznivce Grohla a spol., protože snímek uznávaného režiéra Jamese Molla (držitel Oscara za dokumentární film The Last Days z roku 1998) nabízí více rozhovorů než samotné muziky. Pokud jste tedy pouze vlažnými příznivci rockové hudby, bude to pro vás moc ukecané a faktografické. Navíc se chytáte pouze v případě, že dobře zvládáte angličtinu, protože na DVD schází české titulky.

Foo Fighters se pojmenovali podle podle výrazu z druhé světové války označující neidentifikovaný létající předmět. Ale jejich hudba tak moc záhadná není - prostě nápaditá rocková muzika, která se stala součástí mnoha soundtracků (Godzilla, Mission: Imposible 2, Vřískot 2) a kapela natočila několik opravdu pěkných pecek jako This Is a Call, Everlong, Learn to Fly či Long Road to Ruin.

Jedno se na vlasatém Grohlovi rozhodně musí ocenit, a to sympatický způsob, s jakým si dokázal poradit s celoživotním stínem svého členství v legendární Nirvaně. Rozhodně se totiž nedá říct, že by si mastil kapsu na jakémsi revivalu slavného tria. S Foo Fighters, jejichž složení se již několikrát měnilo, jde Grohl svou cestou. Takže záběry z dob účinkování s Nirvanou přirozeně zapadají do celovečerního dokumentu ze zákulisí kapely s jedněmi z nejoddanějších fanoušků. Přestože i pro ně obsahuje mnoho dosud neznámých detailů, těch 135 minut je opravdu trochu moc. Ale s ovladačem v ruce na přeskakování některých kapitol je to zajímavý pohled na jednu z nejzásadnějších rockových veličin posledních let.

text: Roman Jireš
4/7

0,00