RECENZE: Lauri z The Rasmus se vydal na nepovedenou procházku Novým světem

Vydáno 29.09.2011 | autor: redakce

Vždycky mi přišlo směšné, když se sólová deska nějakého interpreta v podstatě podobá tvorbě jeho původní kapely. Z tohoto pohledu je album Lauriho Ylönena v pořádku, protože The Rasmus rozhodně nepřipomíná. To je však zhruba všechno pozitivní, co se o ní dá říct. Rozpačité a zbytečné album.

RECENZE: Lauri z The Rasmus se vydal na nepovedenou procházku Novým světem RECENZE: Lauri z The Rasmus se vydal na nepovedenou procházku Novým světem

lauri
LAURI
NEW WORLD
10 trax
EMI

The Rasmus
a jejich skladby Livin’ In A World Without You, In The Shadow nebo No Fear si u nás získaly mnoho příznivců také díky výrazné postavě frontmana s podbarvenýma očima a jeho posmutnělého hlasu. Dramatický vokál je tak vše, co posluchači The Rasmus připomene, jinak se bohužel Lauriho sólové skladby ubírají jiným směrem. Kam? Spíše k syntetizátorovému popu 80. let, než k Prodigy, Kraftwerk nebo Jeanovi Michelovi Jarremu, kteří prý Laurimu byli inspirací. Nutno podotknout, že jejich úrovně nedosahuje ani náhodou.

Šok pro příznivce The Rasmus přichází už s první písní Disco-Nnect, taneční dupárnou, na které je nejoriginálnější název. V následujícím Heavy sice vytáhne Lauri svou největší zbraň, naléhavý táhlý zpěv, ale vše působí nevěrohodně. Pokud jste si až dosud mysleli, že je to třeba nějaký vtip, Have a Little Mercy vás vyvede z omylu. Nic proti odkazu 80. let, ale tohle zní jako vykradení Modern Talking, kteří rozhodně nereprezentují tu umělecky povedenější část osmdesátek.

Poměrně povedená je posmutnělá Hello, možná proto, že je v ní méně elektroniky. Jenže člověk se od začátku nezbaví dojmu, že tohle už slyšel mnohokrát. A vůbec, deska je o chloupek snesitelnější, když dá Lauri pokoj s elektronickými umělohmotnými zvuky, jenže v těch chvílích zase začne převládat pohřební nálada (Because of You), utahané melodie a nuda.

Ne, tohle se opravdu příliš nepovedlo. Příznivcům The Rasmus nezbude, než otřít si uslzené oči a počkat si na album naplánované na příští rok. Snad při jeho tvorbě ostatní členové kapely zamknou před Laurim elektronické nástroje a sbírku starých desek.

BEST TRAX:
In the City, Got You on My Mind
ZKUS TAKY: Modern Talking Ready For Romance, Jean Michel Jarre Magnetic Fields, Erasure The Circus