RECENZE: Tina na nové desce propadla trendům. Bohužel…

Slovenská zpěvačka a moderátorka Tina právě vydala už svou čtvrtou desku. Nazvala ji S.E.X.Y. Bohužel se na ní představila spíš jako ledová královna než jako sexy kráska z Bratislavy.

RECENZE: Tina na nové desce propadla trendům. Bohužel… RECENZE: Tina na nové desce propadla trendům. Bohužel…

tina - s.e.x.y_frontTINA
S.E.X.Y.
Kappa Production / EMI
11 trax / 43:19 min

Podobně jako Rytmusovi ani Tině nechybí odvaha k velké změně hudební produkce. Oba vybočili z cesty, po které kráčeli od začátku svých kariér. Ovšem podobně jako nad CD Fenomen, tak i nad S.E.X.Y. visí obrovský otazník. Obě LP vyšly ve stejný den a klidně by mohly tvořit jedno jediné album. Znějí totiž velmi podobně. Ideální stav je, pokud se umělec vyvíjí, ale zároveň neztrácí kvalitu. To se bohužel v případě Tiny neděje. Přinejmenším polovina nahrávky se topí v podprůměru. Hlavním důvodem je křečovitá snaha být moderní. Přesto se na její novince nacházejí skladby, které stojí za poslech. Začněme tedy klady:

Tina má dlouhodobější zkušenost s r&b a asi i proto je ve skladbách koketujících s tímto žánrem nejsilnější. Opravdu sexy je pouze v pomalejších písničkách Pomaly a Si sám. První z nich má povedeně roztříštěný rytmus, který společně s piánem a echo efektem umocňuje atmosféru balady. Vzdechy a slova: „Rob to hlavne pomaly…v posteli, aj v kúpelni, vo vani, na zemi. Po celý ten čas ťa prosím...,“ prozrazují, proč Tina pojmenovala svou desku tak, jak ji pojmenovala. Podobně atraktivně zní v tracku Si sám, který jí napsal (a pomocí kýčovitých smyčců zprodukoval) hitmaker Tomi Popovič. Song zaujme svým textem. Zpěvačka se v něm rozchází se svým přítelem. Přiznává se k nevěře a nelituje ničeho, co napáchala, protože její život s novým milencem získal nový smysl... Devětadevadesát procent popových písní je o lásce, ale tento Tinin úhel pohledu může být i originální. „Si sám! / Lebo mám život, ktorý zmysel mi dá / Už mám, / To, čo dlhé roky hľadám / Si sám! / Nájdi silu, lebo ostávaš sám / Si sám!“ zpívá.

Si sám

Další písní, kterou lze považovat za povedenou, je středně rychlá Bejby. Z celku má nejjednodušší aranžmá a přesto funguje. Na posluchače může fungovat i eurodanceový duet s Tomim Popovičem Mám ťa v hlave.  Chytlavý je hlavně jednoduchý ale ne stupidní refrén. Zvědavost posluchačů určitě vzbudí DJ Kappou produkovaný track Sexxxy, kde zpěvačce sekunduje Ego. Ten dokazuje že stále je (spolu s parťákem Rytmusem) nejvšestrannější a nejnadanější rapper na území Slovenska. Bohužel i talent je k ničemu, když hudební podklad nestojí za nic. Trendy ovlivněná Tina se pokusila v několika skladbách o electro/house/dubstep. Ale ani v nejtvrdší nahrávce Bitch You Know I´m Fly to na na klubovou scénu nestačí. Její produkce obstojí leda tak na diskotékách vedle hitů Verony. A to je poněkud strmý pád pro jednu z nejtalentovanějších slovenských zpěváček.

Album S.E.X.Y. ukázalo Tinu v lepších i horších barvách. Snaha být trendy se zpěvačce spíš vymstila.

BEST TRAX: Pomaly, Si sám, Bejby
ZKUS TAKY: Rytmus Fenomen, Dara Rolins Stereo, David Guetta Nothing but the Beat