LIVE: Ceny Apollo mají nakročeno správným směrem, první ročník ovládl Bonus

Vydáno 22.01.2012 | autor: redakce

19. ledna proběhl na Nové scéně Národního divadla historicky první ročník udílení hudebních cen Apollo. Sošku z dílny Maxima Velčovského vložila porota nakonec do rukou Bonuse, který byl na cenu nominovaný za album Náměstí Míru.

LIVE: Ceny Apollo mají nakročeno správným směrem, první ročník ovládl Bonus LIVE: Ceny Apollo mají nakročeno správným směrem, první ročník ovládl Bonus

kollerCo jsou vlastně ceny Apollo? Řečeno slovy zakládajících členů, kterými jsou hudební publicisté Pavel Kučera, Tomáš Tenkrát a Marek Gregor: “Ceny Apollo jsou ceny české hudební kritiky, jimiž reagujeme na současnou neuspokojivou situaci na poli odborných hudebních cen v České republice. Pomocí cen chceme zvýšit povědomí o kvalitní české populární hudbě a zároveň finančně odměnit ty interprety, kteří si odměnu opravdu zaslouží.”

V široké porotě se sešlo přes sedmdesát hudebních publicistů, kteří svými tipy nominovali sedm interpretů, jenž za poslední rok vydali album. Mezi nominovanými se tak ocitli David Koller, Tata Bojs, Floex, Bonus, Midi Lidi, Prince Of Tennis a Dikolson. Úzká porota pak vybrala jediného vítěze, kterým se stal Bonus. 

Slavnostní udílení cen proběhlo na Nové scéně Národního divadla a jeho moderování se ujali režisér Jakub Kohák a herečka Tereza Voříšková. Ta hned v úvodu předešla pochybnostem o tom, zda je na post průvodkyně večerem vhodná tím, že ze sebe dobrovolně udělala neohrabaně a nervózně působící pipku. Tah jí vyšel, byla vtipná a nedostatky doháněla dlouhýma nohama v krátkých šatičkách. Jakub Kohák jí zdatně sekundoval s humorem sobě vlastním.

tataciBěhem večera vystoupili všichni nominovaní a zahráli jeden z tracků alba, který byl nominován na zmiňovanou cenu. Tedy až na Prince Of Tennis, kteří dosud nehrají živě. Tomu bude brzy konec, na konec března se chystá jejich koncertní premiéra v Meet Factory. Nové scéně místo hraní pustili povedený klip Failure Is Art If You Are A Robot. Honza Čechtický a Jakub Kohák si poté zavtipkovali na nestárnoucí téma o nejlepším fotbalovém klubu v Praze. Tím je z dvojky Slavia versus Bohemians podle Koháka jednoznačně Sparta. 

Jako první si pódium zabral David Koller se svojí kapelou.Toho na scénu uvedl výtvarník David Černý, s nímž Koller spolupracuje v klubu Meet Factory. Po krátkém rozhovoru a vtípcích na konto sexuální orientace přišla na řadu hudba, Koller zahrál singl Ty a já z poslední desky Tady a teď.

Po Kollerovi a spol. si stage zabral Floex se svými dvěma spoluhráči. Ten předvedl netradiční instrumentální show, během níž stihl obsluhovat počítač i zahrát na klarinet.

Midi Lidi
se představili s novým členem Tomášem Kelarem, který vystřídal Markétu Kelarovou. Nominovaní měli kromě aktivní účasti ještě jeden úkol. Měli si buď předpřipravit videoupoutávku, nebo zvolit hosta/kamaráda, který je přímo na pódiu uvede. Midi Lidi si vybrali první možnost a s prezentací oslovili kámošky z Brna Čoko Voko.

Bonus
aka Martin Hůla vsadil sám na sebe a natočil video o černém kuřeti v jeho hlavě, které je prý vlastně důvodem jeho muzicírování. Před kamerou rozhazoval všechny desky, které má sám (či ještě z dob Sporto a jiných projektů) na svědomí.

Filip Míšek
aka Dikolson který si vysloužil nominaci za album The Bear Is Sleeping Now, si za hosta zvolil Janu Kománkovou. Té nahrál Jakub Kohák na smeč, když se jí odvážil zeptat, jak je spokojená s průběhem večera. Označila jej za hazard s trapností. Do jaké míry šlo o nadsázku a do jaké o zdrcující upřímnost, ví asi jen ona.

Lidé, kteří vyrůstali u pravidelného sledování předávání Slavíka, Anděla a podobných obvykle trapností prošpikovaných šaškáren, byli snad s večerem spokojení. Ne snad, že si Apollo zaslouží srovnávat s těmito "přivítejte manažera čehokoliv" událostmi, ale že jen málokdo u nás (snad kromě Marka Ebena, haha) předvádí, že to jde vtipně a přitom nikoliv trapně a bezduše, i když samozřejmě balancování na hranici trapnosti proběhlo. Jasně, je pravda, že chichotání spolumoderátorky Terky Voříškové se stupňovalo s přímou úměrností panáků, které do sebe během předávání vyklopila v zákulisí...

bonusPřehlídku nominovaných uzavřeli Tata Bojs akustickou verzí Opakování. Zbývalo už jen nahnat na podium porotu, která měla vyhlásit výherce pětikilové sošky navržené Maximem Velčovským, a následně zatleskat Bonusovi. Kromě ceny si převzal šek na 60 tisíc od Ochranného svazu autorů a padesáti tisícový prostor pro internetovou reklamu. Bonus je formát a na oplátku hodil na net zdarma ke stažení celou vítěznou desku Náměstí Míru. Mimochodem Náměstí Míru je také v nominacích na další prvoročníkové ceny Vinyla, které jsou narozdíl od Apolla rozkastované na tři kategorie (Deska, Objev a Počin).

Po ukončení oficialit se v prostorách Nové scény rozběhl večírek, který se protáhl do pozdních nočních hodin. Za vše mluví status od pořadatelů na oficiálním facebookovém profilu: “Zůstalo po Vás 1200 lahví od piva a 100 lahví od tvrdého alkoholu, večírek byl do pěti, kolem půlnoci zasahovala záchranka při kolapsu návštěvníka a my ráno zaplatili pokutu za mimořádný úklid, mno... Takovou oslavu Národní divadlo asi už dlouho nezažilo!”

Vzato kolem a kolem, dá se první ročník cen Apollo prohlásit za vydařený, menší mouchy spláchl drink na baru. Doufejme tedy, že večer nezůstane v paměti zúčastněných zaznamenaný jen jako mejdan, ale vzbudí zájem hudební veřejnosti, aby další ročníky mohly být ještě vydařenější.

text: Kateřina Nováková, Marta Pušová, foto: Petr Klapper

0,00

čtenáři

hlasuj
zavřít