RECENZE: Circus Ponorka (ne)natočil soundtrack k filmu Perfect Days

Vydáno 17.02.2012 | autor: redakce

Skladatel, zpěvák a kytarista Honza Ponocný se vrátil ke spolupráci s režisérkou Alice Nellis a po hudbě k filmu Mamas&Papas, s níž byl loni nominován na Českého lva, zajistil hudební doprovod i jejího nového snímku Perfect Days.

RECENZE: Circus Ponorka (ne)natočil soundtrack k filmu Perfect Days RECENZE: Circus Ponorka (ne)natočil soundtrack k filmu Perfect Days

circuscoverCIRCUS PONORKA
PERFECT DAYS LTD.
Faust Records
14 trax

V případě soundtracku Perfect Days Ltd. se nejedná o klasickou desku k filmu s často otravnými hláškami nebo scénickou hudbou. Sama režisérka Honzu požádala, zda může použít jeho písně chystané pro druhé album Circusu Ponorka.

Pozoruhodné chytlavé písničky nabídl již před čtyřmi roky na debutu svého jednočlenného s přiléhavým názvem Do It Yourself. Také nové skladby si složil a natočil téměř sám, přesto výsledek zní jako od plnohodnotné kapely. Také proto, že o něco více využívá bicí. Pestrost příjemné nahrávky zajišťují zpěvačky Alexandra Langošová (November 2nd) a Klára Vytisková (Toxique), výrazně na sebe však upozorňují i zpívající muži. Slovenský bluesový zpěvák Norbert Červenák se blýskl v duetu Such A Nice Day s Langošovou, dramatická skladba Tancen je zase obohacena operním projevem básníka, zpěváka a kytaristy Jakuba Čermáka. Právě Tancen otvírá jakousi bonusovou "taneční trilogii" v závěru alba. Tam ještě slyšíme moderní elektronickou latinu Dance, jedinou skladbu, v níž zazní čeština, a Danse dans le boulevard s akordeonem Sylvie Krobové evokujícím pařížskou atmosféru.

Z tvorby Ponocného, který je znám spoluprací s řadou interpretů od Mira Žbirky a Ivana Krále až po produkci nahrávek Ivana Hlase, Janka Ledeckého, Xindla X, Lenky Filipové či Jany Kirschner, čiší nesmírná lehkost. Od úvodního Moonshine reggae dokazuje svou schopnost napsat řadu vyrovnaných melodických písní, které neváhám označit za kvalitní pop. Když si broukám takové Just Enough, které mimochodem ve filmu s Ivanou Chýlkovou a Vojtou Kotkem nenajdete, nezbývá mi, než nechápavě kroutit hlavou. Zatímco většina soundtracků bývá postavena na jedné výrazné melodii, Perfect Days Ltd. až marnotraně nabízí hned několik potencionálních hitů. Sakra, proč právě tyhle písničky nevévodí tuzemským hitparádám a playlistům rádií?

BEST TRAX:
Tancen, Moonshine reggae, Just Enough
ZKUS TAKY: November 2nd Night Walk with Me Miro Žbirka Empatia