RECENZE: Martin Gore a Vince Clarke z Depeche Mode se spolčili v projektu VCMG

Vydáno 17.04.2012 | autor: redakce

Úplně to vidím, jako kdybych se díval do věštecký koule. Ti dva si řekli: "Mládí fuč, do důchodu daleko. Co provedeme?" No a asi tak nějak vzniklo jedno velmi povedené techno album. Ano, čtete správně! Techno a moc pěkné, oldskoolové.

RECENZE: Martin Gore a Vince Clarke z Depeche Mode se spolčili v projektu VCMG RECENZE: Martin Gore a Vince Clarke z Depeche Mode se spolčili v projektu VCMG

pic_ssssnVCMG
Ssss
Mute
10 trax / 58 min

Řeč není o nikom jiném než o Vinci Clarkeovi a Martinu L. Goreovi, kteří před třiceti lety tvořili jádro Depeche Mode, jedné z nejdůležitějších dark popových uskupení. Vince Clarke pak sbalil kufry a začal vytvářet cinkavé popěvky s Alison Moyet v Yazoo, aby nakonec objížděl svět se svou továrnou na hity jménem Erasure. Druhý kumpán z DM byl celý dobu věrný domovské kapele, jen si dvakrát spestřil dlouhou chvíli solovým EP a deskou, na kterých se objevily covery známých i méně známých songů (většinou takových, které se synth popem neměly co dočinění).

Po třiceti letech odloučení vznikl v Clarkově hlavě nápad, jestli by s ním Gore nevytvořil techno album. Gore kývl a oba dva si začli vyměňovat tuny mailů s rozpracovanými tracky. Upřímně, je docela fajn po dlouhé době slyšet zvuk starých synthezátorů, pípanců a drum machines vedle současných digitálních elektronických všelijak zkompresovaných a přebuzených tracků, které se nesnaží roztančit, ale rozsekat člověka v mixéru.

Album o deseti instrumentálních tracích, jejichž stopáž nespadne pod pět minut, nemá slabých míst. Soustředí se pouze na taneční složku obalenou vintage zvukovou koláží. Na to, aby se na albu objevily hlušiny, jsou přeci jen oba dva dost velcí hitmakeři. Jejich letité zkušenosti a smysl pro háčky jim to nedovolily. Ačkoliv Ssss si VCMG nahráli pro radost, aby si zkrátili autorskou a nahrávací přestávku mezi alby svých domovských projektů, mohou být na ni patřičně pyšní. Oba přišli s něčím zcela nečekaným, patřičně nakažlivým a vytřeli všem zrak. Bravo!

Best trax: Zaat, Single Blib, Recycle

Zkuste taky: Simian Mobile Disco - Delicacies, Orbital - s/t

text: Jiří Kaňa