RECENZE: Šíleně smutná Estelle

Vydáno 19.04.2012 | autor: Daniel Maršalík

Estelle je anglická zpěvačka, která běžnému českému posluchači asi není aspoň dle jména příliš známá. Avšak kdybyste zaslechli pár tónů její starší písně American Boy, hned byste věděli... Přitom Britka vydala již tři desky a ta poslední se jmenuje All of Me.

RECENZE: Šíleně smutná Estelle RECENZE: Šíleně smutná Estelle

estelle_aom_finalcover_hrESTELLE
ALL OF ME
Atlantic Records / Warner Music
15 trax / 41 min

Estelle nepatří k těm soulovým zpěvačkám, které když zařvou, tak se vysklí okenní tabulky. Její hlas má přesně vymezené hranice, kterých si je ale Britka plně vědoma a umí ze svých možností vytřískat maximum. Její pojetí R&B by neurazilo ani odpůrce většiny jejich polosvlečených známějších kolegyň. A když píšu neurazil, musím dodat, že ani nezaujal. Deska All Of Mine je příliš chladná. Těžko se k ní získává vztah. První dvě třetiny alba působí, jakoby se zpěvačka zapomněla smát. Je pravdou, že zpívá i o nešťastných vztazích, ale čeho je moc, toho je příliš.

Malý zázrak nastává až se skladbou Wonderful Life, kterou přece jen trochu slunce pošimrá. Avšak je to případ jednookého mezi slepými. Ve srovnání s například starším hitem Life od Des´ree i tento track vyzní jako jarní sibiřské počasí.

Estelle si na All of Mine pozvala i několik hostů. Hiphopery může zaujmout Rick Ross v Break My Heart, Chris Brown a Trey Songz v International Serious nezaujmou bohužel nikoho. Druhou nejlepší skladbou je závěrečná Do My Thing s výtečnou Janelle Monáe. I díky ní si uvědomíte, že Estelle je béčkovou zpěvačkou, která je závislá na dobrých producentech. Pusťte si raději desku The ArchAndroid (Suites II and III) od Janelle a naposlouchejte její tvorbu, kterou v červenci představí na Colours v Ostravě.

BEST TRAX: Wonderfull Life, Do My Thing, Speak Ya Mind
ZKUS TAKY: Janelle Monáe The ArchAndroid (Suites II and III), Estelle Shine, Kanye West My Beutiful Dark Twisted Fantasy

text: Daniel Maršalík