RECENZE: Lus3 mají potenciál rozhýbat zadky

RECENZE: Lus3 mají potenciál rozhýbat zadky RECENZE: Lus3 mají potenciál rozhýbat zadky

lus3coverLUS3
dot.coma
Broth Records
10 trax / 34:44 min

Tak si to shrňme: Lus3 se pohybují po tomto světě už hezkých pár let, mají rádi spousty mašin, mají rádi kytary a baští současný trendy.

Poté, co v roce 2009 vydali třítrackové EP Aplaus, si stihli zahrát před divoženkami CSS, tanečními May68 nebo mlátičkami Does It Offend You, Yeah? a také obrážet kluby se Sunshine a Tata Bojs. Stihli toho víc než dost. Své zkušenosti s výměnou energie mezi stageí a fanoušky se rozhodli zúročit a zavřeli se na rok s producentem Amákem (exSunshine, Night) a natočili dlouho očekávanou desku dot.coma v Amákově domovském Golden Digital Studio.

Deska se rozjíždí nenápadně s Buried Memories, za ní hned následuje rozjuchaná Awakening, ke které existuje i klip. Od první chvíle se v okolí 1,5 m od sluchátek rozjíždí slušná party s ozvuky MSTRKRFT, kterým čudlíkama prozměnu točí Steve Aoki. Když už je skoro jasný, na jaký juchačce se právě nacházíte, ozvou se kytary jako u Soulwax, pak hlas zpěvačky Veroniky a rozříznou hoover synth vejpůl. Veronika zní občas hravě, někdy naopak floutkovsky drze. Jen je škoda, že se v určitých chvílích do zpěvu víc neopře a punkově kolem sebe neplive.

Lus3 jsou na nejlepší cestě trumfnout ostatní kapely v soutěži o "nejsvětovější zvuk" (haha). Deska zní dost neuhlazeně, jakoby špinavě, překompresované zvuky chrlí energii skrze reprobedny spolehlivě. Zvuk desky je ale zároveň jedním z největších úrazů. Všech deset songů je natočených hodně nahlas a během těch necelých 35 minut ani jednou trochu nepoleví. Po pár tracích tak začne lézt pěkně na nervy. Nepomůžou často ani aranžérské pokusy tu s 8bitem, tam s glitchem, které zašmodrchají jakýkoliv náznak o přímočarý dancefloor killer. Možná proto se v jednotlivých skladbách tak trochu utápí chytlavé melodie, které by se mohly jinak zachytit drápem na první dobrou.

Lus3 natočili výraznou elektropopovou nahrávku, která má potenciál rozhýbat zadky klubových návštěvníků. Mají dobře našlápnuto, jen by neměli zapomínat, že i v rámci taneční desky je potřeba si trochu odflusnout, aby přišla chuť na další nášup.

PS: Prosím, vyměňte grafika, z obalu fakt oči přecházejí :-))

BEST TRAX: Awakening, Dolly's Gonna Love You, By Your Side
ZKUS TAKÉ: Sunshine, New Young Pony Club, The Ting Tings