RECENZE: Aneta Langerová svlažila Pár míst… svým šarmem

Vydáno 15.06.2012 | autor: redakce

A je to tady. Poté, co se Aneta Langerová od poslední studiovky Jsem z roku 2009 na čas odmlčela, na letošek připravila rovnou CD+DVD Pár míst..., záznam z loňského koncertu 23. prosince v pražském kině Bio Oko. Tam ji doprovázel pianista Jakub Zitko a smyčcové trio sestávající z Veroniky Vališové (housle), Vladana Malinjaka (viola) a Doroty Barové (cello).

RECENZE: Aneta Langerová svlažila Pár míst… svým šarmem RECENZE: Aneta Langerová svlažila Pár míst… svým šarmem

anetacdANETA LANGEROVÁ
PÁR MÍST
Supraphon
14+17 trax

Že už Aneta není ta nesmělá šestnáctiletá puberťačka, to všichni víme. Taky víme, že je to jediná SuperStar, pro kterou neplatí rčení „rychle nabyl - rychle pozbyl“. Aneta Langerová od svých profesionálně pěveckých začátků vyrostla nejmíň o dva metry – muzikantky i osobnostně.

Do CD+DVD kombinace Pár míst, kterou v minulých dnech vydala u Supraphonu, by se nezamiloval jen hluchý sarkastik. Zhlédnutí záznamu z prosincového akustického koncertu diváka pokropí Anetiným obrovským charismatem, přitom zpěvačka nedělá nic jiného, než že sedí na barové stoličce, hraje na kytaru a čistě zpívá. Žádní tanečníci, ani discokoule, žádná akrobatická čísla, žádná extra show, jen ona a na pozadí talentovaní hudebníci. Také v kontextu úmrtí exprezidenta Václava Havla, které vystoupení předcházelo a které Langerová nenechala bez připomenutí, vznikla působivá atmosféra, dovedně zaznamenaná na obou discích.

Cédéčko i dévédéčko otevírá skladba Dokola, jejíž aranže se oproti ostatním nejvíce blíží originálu. S dalšími písněmi už může přijít trochu šok, když hudebníci začnou servírovat naprosto originální hudební podklady, takže i když při degustaci rozeznáte všechny Anetiny songy tam i zpátky a klidně i poslepu, tentokrát po prvních taktech nepoznáte téměř nic. Nezvyklá chuť v podobě dramatické disharmonie v hitech jako Malá mořská víla nebo Hříšná těla, křídla motýlí je vyloženě sázkou do loterie.

Povodeň jménem Aneta
Vlastně bylo jen otázkou času, kdy se benešovská rodačka vrhne na projekt podobného typu. Intimita, skromnost a divadelní prostředí jí vyloženě sluší. Na pódiu působí sebejistě, i když – jak sama říká – není schovaná za kapelou jako na festivalech. S publikem komunikuje lidsky a bezelstně (trochu protichůdné pojmy, co?), což posluchače naladí na tu správnou notu. Její přístup funguje jako kafe na balkóně, když venku prší a vy, v houpacím křesle a přikrytí dekou, spokojeně nasáváte vlhkost vzduchu.

V dojemném souladu s pianem a smyčcovým doprovodem dovede Anetin hlas vygradovat déšť až do povodňového stupně, aby jej okamžitě stáhla zpět na drobné jarní krápání. Pětdvacetiletá zpěvačka vsadila všechny své úspory na jednoduchost a to jí vyšlo.

Aneta se už dávno nesnaží přiblížit k nějakým pěveckým vzorům, ale sama se vzorem stala. Dvě minuty dlouhá standing ovation, jíž se diváci v závěru koncertu domohli ještě přídavku Stačilo říct, mluví za vše.

BEST TRAX: Pokušení
, Hříšná těla, křídla motýlí, V bezvětří, Stačilo říct
ZKUS TAKY: Michal Hrůza Noc, Tomáš Klus Racek