RECENZE: Image BTnJ klame, Hrozen Buzen nesuďte podle obalu

Vydáno 10.10.2012 | autor: redakce

Šílená klatovská kapela BTnJ po albu Myslivci, co chceš slezla z posedu a pro inspiraci k nahrávce Hrozen Buzen obrátila pozornost k "finskému jezeru Spermajen". Kvůli nechutnému obalu a krycím jménům členů skupiny jako Malem Stykanalem, Virve Analven nebo Seppo Seru možná budete mít chuť hodit tenhle výtvor do záchodu. Ale to by byla škoda - hudba na rozdíl od prezentace úplně k zahození není.

RECENZE: Image BTnJ klame, Hrozen Buzen nesuďte podle obalu RECENZE: Image BTnJ klame, Hrozen Buzen nesuďte podle obalu

hrozen-buzenBTnJ

Hrozen Buzen
Warlatta
17 trax

Při prvním pohledu na album Hrozen Buzen jsem si vzpomněl na začátek 90. let a obskurdní eroticko-hudební uskupení Pražská šunka a jejich nahrávku Dělej mi to jako stroj!. Ostatně, co taky čekat, když v bookletu člověk čte perly typu, že: "sedmičlenná kapela Warlatta ztopořila stožár s praporem proti heterosexuální hudební nadřazenosti, roztrhla pytel radostného šílenství mezi utlačovanou homosexuální menšinou a podala jí svou teplou pomocnou ruku". Mají tohle BTnJ skutečně zapotřebí? Oni sami svoji tvorbu zachycenou již na čtyřech albech označují jako "německou dechovku s prvky anglického golfu". Tradičně autorská nahrávka Hrozen Buzen nabízí pestrou směs hudebních stylů a již úvodní nu-metal Homo přinutí zbystřit a začít přehodnocovat své mínění o BTnJ na základě bookletu. Špatné není ani následující hravé Každýho to baví a funky hudební plavidlo Škuner.

Slibný úvod shazuje první ze tří trapných pokusů o poezii. Hanibal, stejně jako následující Smyslná a Adolf Hitler on the Beach slibují svými názvy mnohé, ale očekávání předchází zklamání. Jsou to opravdu blbosti. Mnohem lepším zážitkem je vtipné disko Citron pomeranč potvrzující, že Hrozen Buzen je složený z hodně rozličných chutí, které nemusí být každému příjemné. Hříčkou z cukrárny jako od Mig 21 je Věneček, Kujóni kamioni jsou zase směsí šramlu a rapu. Orient zastupuje japonský zpívané Terakoya, roztomilou legráckou jsou Větrné mlýny s parodií hitu Naturalu ("já na to nemám"). Je to opravdu stylově hodně rozbité album, a pokud ho vydržíte poslouchat do konce, čeká vás ještě například pacifistické Country, dále Turistická ve stylu Ivana Mládka nebo fotbalový punk rock Hranatá Evropa.

Závěr obstarává remix Citron pomeranč, který je stejně zbytečný jako zmíněné verše a humpolácký erotický humor v obalu. Ale ani tak si asi nenechám ujít příležitost vidět tuhle šílenou partičku na koncertě.

BEST TRAX: Citron pomeranč, Škuner, Větrné mlýny
ZKUS TAKY: Poletíme? - Kroskántry, Mig 21 - Best of, Vltava - Komedianti se vracejí domů

text: Roman Jireš