RECENZE: Taylor Swift smyla nálepku country a nalepila pop

Mluvilo se o ní jako o nejlepší country zpěvačce posledních několik let. Díky tomu se lišila od většiny svých kolegyň. Pak ovšem Taylor Swift natočila album Red a z country je najednou pop.

RECENZE: Taylor Swift smyla nálepku country a nalepila pop RECENZE: Taylor Swift smyla nálepku country a nalepila pop

taylor swiftTAYLOR SWIFT
Red
Universal
16 trax / 65:10

Holek s kytarou je v dnešním hudebním světě spoustu, ale křehká AmeričankaTaylor Swift z tohoto bloku vždy nějakým způsobem vybočovala. Svými texty, půvabem, schopným managementem a ostatně i hudbou jako takovou. Díky příjemným písním si získala srdce fanoušků po celém světě, především pak ve Spojených státech, v zemi country zaslíbené. Po třech úspěšných titulech, kterých se dohromady prodalo přes čtyři milióny, teď přišla s novinkou s jednoduchým názvem Red.

S novou deskou ze sebe Taylor smyla nálepku country zpěvačky a zařadila se do proudu klasických zámořských popových krásek. Na Red se najdou příjemné skladby, jež zavání jejím původním stylem a zaujmou svojí lehkostí (například úvodní State of Grace nebo stejnojmenná Red). Pravou "popgirl" se Taylor Swift stává ve skladbě I Knew You Were Trouble, která je klasickou ukázkou prvoplánové písně, jež se prostě musí líbit hned na první poslech. Podobných skladeb pak na albu najdeme hned několik. Svůj účel plní také pilotní singl We Are Never Ever Getting Back Together s nakažlivým refrénem. Podobnými kousky jsou i 22 nebo Stay, Stay, Stay, jehož refrén zní jako dětská říkanka a brzy se stane neskutečně otravným.

Na desku si zpěvačka pozvala i dva hosty. Jedním je Gary Lightbody z formace Snow Patrol, s nímž si vystřihla duet The Last Time. Těžko říct, zda je to klidným hlasem Lightboda nebo uspávací melodií, z téhle spolupráce vzešla jedna velká nuda. Druhým duetem je Everything Has Changed s britským zrzounem Edem Sheerenem. Ani tento song není nic nepřevratného. I s poslechem dalších skladeb začínáte nabývat pocit, že jsou "na jedno brdo" - jako by Taylor a jejímu týmu zcela došly nápady. Konec desky už se táhne v jedné linii, v níž se všechny písničky slévají v jednu. A to je v rozšířené verzi ještě o šest položek víc než v té základní, tedy 22.

Přesto všechno, Red je poměrně příjemnou kolekcí k sychravému podzimu, s náladou letní pohody a klidu. S Taylor Swift a jejím příjemným hláskem to snad ani jinak být nemůže.

BEST TRAX: State of Grace, Red, We Are Never Getting Back Together
ZKUS TAKY: Amy McDonald - Life in a Beautiful Light, Carly Rae Jepsen - The Kiss, KT Tunstall - Drastic Funtastic