RECENZE: Robbie Williams na korunu zatím nedosáhne

Vydáno 13.11.2012 | autor: redakce

Robbie Williams byl vždycky frajer. Vykopne ho úspěšný boyband, on rozjede mnohem úspěšnější sólovou kariéru. Jen tak pro zábavu vystřídá (skoro) všechny členky Spice Girls. Má vystupovat na ceremoniálu Olympijských her, ale radši zůstane doma s těhotnou manželkou. Jaká je ale jeho poslední deska?

RECENZE: Robbie Williams na korunu zatím nedosáhne RECENZE: Robbie Williams na korunu zatím nedosáhne

robbie-williams-take-the-crownROBBIE WILLIAMS
Take The Crown
Universal
11 trax / 43:46

Robbie Williams by pořád rád byl oním nezbedným klukem, o čemž se nás snaží přesvědčit hned v úvodní písni Be A Boy. Faktem ale je, že už ho trochu bolí záda a džíny jdou tak nějak špatně dopnout. Sice tvrdí, že deska Take The Crown je ten pravý comeback na hudební scénu a že předchozí Reality Killed The Video Star se tak úplně nepovedla, nicméně dost možná bude u příště tvrdit to samé o Take The Crown. Nenapravitelnému rebelovi bez příčiny samozřejmě přejeme poklidný rodinný život, nicméně část jeho frajerství a kreativity uvízla kdesi v dávných drogových a alkoholových eskapádách.

Robbiemu již vyšel první singl Candy s mírně infantilním a chytlavým nápěvkem. Píseň je i díky použitým dechům úplně odlišná od zbytku alba. Sám zpěvák o ní s úsměvem říká: "Trvalo jen několik sekund, než jsem ji napsal. Je to uvolněný letní song ve stylu Rock DJ. A je to o holce, se kterou jsem spal". Těžko domyslet, co tedy myslel textem "The bush is high, but in the hole there's water"...?

Williamsova novinka je převážně rozpustilé synth-popové album s minimalistickými aranžemi. Na desce je i několik balad, mezi které patří duet Losers se zpěvačkou Lissie či Eight Letters, kterou si už dříve zazpíval kolega Gary Barlow z Take That na desce Progress. Nutno říct, že Robbiemu jako autorovi sluší o trochu více.

I když je Take The Crown v podstatě dobré popové album, jaké by si spousta interpretů přála natočit, ani jedna z písní - snad s výjimkou zmíněné Candy - v hlavě nijak výrazně neuvízne. Je však otázkou, jestli chcete, aby vám refrén ve stylu "Hey ho here she goes" v hlavě opravdu uvíznul. V porovnání se skvělými Escapology či Sing When You're Winning však Take the Crown připomíná spíš nevydanou B-side verzi. Že Robbie umí složit pekelně dobré hity víme, bohužel se na poslední desce rozhodl to neudělat. A z frajera Robbieho se stal spíš strejda Rob.

BEST TRAX: Candy, Eight Letters, Different
ZKUS TAKY: Robbie Williams - Sing When You're Winning, Take That - Progress, George Michael - Patience

text: Tereza Vavroušková