RECENZE: Tina na výběrovce postrádá zásadní písně

Vydáno 08.12.2012 | autor: Daniel Maršalík

Tina je nejvýraznější ze slovenských zpěvaček, která během poslední dekády uspěla i v České republice. Brzy přivede na svět syna a tak vydavatelství usoudilo, že je vhodná doba k vydání kompilace jejich největších hitů.

RECENZE: Tina na výběrovce postrádá zásadní písně RECENZE: Tina na výběrovce postrádá zásadní písně

tina_cdTINA
Best Of Tina
EMI
17 trax / 65:59

Zlatá slavice nahrála čtyři úspěšné a víceméně kvalitní popové desky. Mnohé její písně mají zdařilé a netradičně pojaté texty, které dokazují, že téma láska není zcela vyčerpané. Za osm let aktivní kariéry nasbírala několik hitů, přesto její Best of paradoxně ty nejlepší skladby postrádá. Z hiphopově laděného debutu z roku 2004 se do tracklistu probojovaly Sometimes a Ty tiež, přitom jestli v té době v Čechách Tinu někdo objevil, tak zejména díky skladbě DJ Wiche Snívám, nebo spolupráci s Čistychovem v písni Naša.

Druhé album Chillin poprávu reprezentuje singl Viem, že povieš áno a skladby Blízko teba a Kým ty spíš. Obě písně jsou povedené a byla by škoda je vyřadit. Každopádně na výběrovku se nepochopitelně nedostala svižná pecka Závislý a teskná balada Tiché prázdno.

S albem Veci sa menia je spjat megahit Príbeh, který žádná Tinina kompilace nemůže postrádat. Dalšími zástupci z roku 2009 jsou nahrávky Chápeš a Waiting s Tomim Popovičem. Zejména duet je podobně jako starší Sometimes rušivý kvůli anglickému refrénu. Best Of klidně mohlo být sestavené pouze ze slovensky nazpívaných písní. Z tohoto období se nabízely skladby Skór než uverím a Tak aby bolo jasné.

Nejvíce zástupců na kompilaci má poslední studiovka Sexxxy. Nechybí titulní duet s Egem, Popovičovy zářezy Hudba, Si sám a Mám ťa v hlave, kde si autor opět zazpíval. K propagaci byl vybrán remix písně Prvýkrát. Bohužel radio mix získal ještě více kolotočářskou produkci, než jakou měl originál. Pokud Tina vyloženě nechtěla natočit novinku, mohla sáhnout k povedenějšímu tracku Pomaly, jenž se pyšní zajímavě lámaným beatem a povedeným textem s příjemným sexuálním nábojem.

Mezi bonusy jsou logicky zařazeny dvě spolupráce s Rytmusem (Musíš mať nádej a Všetko má svoj konec). V příjemnou vzpomínku na doby, kdy se hip hop se teprve prodíral na výsluní zorného pole teenagerů, se promění poslech milostné rapované balady Poď so mnou von od formace H16. Další duet Bez teba s Vecem vzbuzuje otázku, zda by nebylo lepší než špatně sestavený výběr vydat album takzvaných featuringů, které by sesbíralo všechny Tininy hudební spolupráce.

Tina si svůj úspěch, který byl loni korunovaný ziskem Slávika, opravdu zasloužila. Je interpretkou moderního popu, která měla důvod zastydět se během své kariéry jen ojediněle (například při výběru kontroverzního politika Roberta Fica za kmotra desky). O tom, že sbírka největších hitů je odfláknutá, svědčí i nenápaditý název Best of a chudý booklet obsahující jen informace o autorech jednotlivých písní. Česko-slovenský trh se mohl pyšnit kvalitní popovou deskou, ale to by ji v EMI nesměl sestavovat někdo, kdo Tinu zná pouze jako moderátorku televizního pořadu. Bohužel přesně takový dojem album vyvolává.

BEST TRAX: Viem, že povieš áno, Si sám, Ty tiež
ZKUS TAKY: Tina - Tina, Misha - Dekáda, Rytmus - Král

text: Daniel Maršalík