RECENZE: Gate Crasher se chtějí dotýkat tvý ségry

Co se předskakování světovým veličinám týká, disponuje brněnské kvarteto velmi lichotivou koncertní historií. Aby mohla navázat i budoucnost, přibylo nové album Bitterfly.

RECENZE: Gate Crasher se chtějí dotýkat tvý ségry RECENZE: Gate Crasher se chtějí dotýkat tvý ségry

bitterflyGATE CRASHER
Bitterfly
Open Media
10 trax / 40:46 min

Na obou předchozích deskách střídali Gate Crasher mateřštinu s jazykem Shakespearovým. Na své třetí desce zůstali výhradně u češtiny. A hned první slova úvodní Nevyčítej mi doslova vyděsí: "Nevyčítej mi, že rád se tvý ségry dotýkám/moc dobře víš, s jednou spát nic mi dávno neříká." Tihle poetové se dostali na společná pódia s Iron Maiden či Aerosmith? Hluboká poklona managementu. Příkré zatracení může oddálit snaha pochopit záměr a tolerantně přistoupit na nadsázku a (snad) humor souboru, jenž texty označuje za společné dílo. I když zdaleka ne vždy je zle, diskutabilních veršů o mezipohlavních vztazích je hned zkraje vícero (Vím, kdo s Tebou spí, Stále hledám) a tvoří de facto třetinu kolekce. Nicméně nutno uznat, že Ondřej Novák je podává velmi přesvědčivě a písně tak i v nahořklých pasážích posouvá do dimenze pozitivně laděných příběhů s reálnou předlohou. Přestože svůdným melodiím by neškodil větší zpěvákův rozsah, nelze mu upřít tvárnost hlasu a sympaticky neafektovaný projev.

Hudební stránka (vyjma coververze Poker Face od Lady Gaga, která se skrývá v nenákladném klipovém provedení coby bonus; opět kolektivní autorství) celkovou úroveň alba výrazně pozvedá. Nabroušené kytary upomínají na grungeovou minulost a současní Gate Crasher zdatně balancují rozkročeni mezi popovou líbivostí a rockovou úderností. Na chytlavé momenty nejsou pánové skoupí a konec konců i shora zmíněné slovní šarády po pár posleších podlehnou vlivu melodií. Nebudete-li nad jejich obsahem příliš bádat, což jistě není primárním účelem songů tohoto druhu, zůstává dost prostoru pro bezstarostnou zábavu. Nechť tedy nad plačícími převládnou platící.

BEST TRAX: Gilotinou, Čarodějka, Ego
ZKUS TAKY: Creed - Full Circle, Nickelback - Here And Now, Imodium - Polarity

Daniel Folprecht