RECENZE: Bullet For My Valentine se z horečky nevyléčili

Vydáno 15.02.2013 | autor: redakce

Velšská sebranka Bullet For My Valentine si na prodejnost svých nosičů ani nezájem fanoušků nemohla v posledních letech stěžovat. Komerční úspěch lze očekávat i u novinky Temper Temper, předchozí kousky Fever a Scream Aim Fire ale nepřekoná.

RECENZE: Bullet For My Valentine se z horečky nevyléčili RECENZE: Bullet For My Valentine se z horečky nevyléčili

buletformyvalentine_tempertemperBULLET FOR MY VALENTINE
TEMER TEMPER
Sony
11 trax / 44:25

Skalní příznivci zřejmě - jak už to tak bývá - budou do poslední kapky krve hájit čest svých favoritů, ani to však nemůže zakrýt fakt, že tato kulka svůj cíl minula. Aby bylo jasno, soubor jedenácti nových písní není vyloženě špatný. Zůstal ale utopený v průměrnosti a k dalšímu poslechu moc neláká.

Úvod obstará Breaking Point se všemi tradičními prvky BFMV: pronikavý vokál Matthewa Tucka, chytlavý refrén, zajímavý riff, bicí ve svižném tempu, to vše propojené kytarovým sólem. Album jako celek by to sice neovlivnilo, ale na druhou stranu by ani ničemu neuškodilo, kdyby jako první singl byla zvolena třeba tato píseň. Volba však padla na Temper Temper. Jenže z hlediska propagace stejnojmenného alba poskytla tato skladba spíš medvědí službu - je totiž jednou z nejslabších. Neustále opakující se "Temper Temper, Time To Explode" vás totiž do varu nedostane. K tomu nejpřitažlivějšímu naopak patří následující pomalejší a těžší P.O.W.

Nové CD oživuje otázku, jestli se "Bulleti" až příliš nevzdalují od svých metalových kořenů. Opravdu se stále jedná o kapelu, která jako své vzory kromě legend typu Metallica nebo Iron Maiden uvádí rovněž Slayer, Machine Head či Panteru? Jestliže tři roky starému disku Fever byla některými fans vyčítána až přílišná snaha o radio friendly produkci, model 2013 je též nepotěší.

Celkově lze říci, že Temper Temper je standardně odvedená práce. Schází ale žár a vášeň, tedy vlastnosti, s nimiž se skupina prodírala ke slávě. Naopak se dostaví pocit, že Bullet For My Valentine už vědí jak na to, a tak servírují rutinu v celé své kráse. Smysl pro chytlavou melodii a stadiónový refrén kapela neztratila, chybí ale nadstavba a aspoň občas i moment překvapení.

Pokud se vám dostane do rukou verze se všemi bonusy, možná vám náladu zvedne třeba Whole Lotta Rosie od klasiků AC/DC. Ale upřímně řečeno, není jediný důvod, proč nedat přednost originálu. Živě zahraná vlastní Scream Aim Fire je mnohem věrohodnější.

BEST TRAX: Breaking Point, P.O.W., Saints & Sinners
ZKUS TAKY: Five Finger Death Punch - American Capitalist, Trivium - In Waves, Avenged Sevenfold - Nightmare {vypnoutlink:Death}

Tomáš Rumler