RECENZE: Emeli Sandé v Royal Albert Hall - skromný večírek na úrovni

Vydáno 17.03.2013 | autor: redakce

Zdánlivě nenápadná Emeli Sandé vtrhla na hudební scénu více než přesvědčivým debutem Our Version of Events a kolem prstu si ihned omotala celou Anglii. Úspěšný rok završila vystoupením v legendární Royal Albert Hall, z níž pořídila svůj první DVD záznam.

RECENZE: Emeli Sandé v Royal Albert Hall - skromný večírek na úrovni RECENZE: Emeli Sandé v Royal Albert Hall - skromný večírek na úrovni

emeli sande - live - 500EMELI SANDÉ
LIVE AT THE ROYAL ALBERT HALL
EMI
16 trax / 93:29

Někomu se může zdát podivné, že Emeli Sandé vydává DVD, když její diskografie prozatím čítá jen jediný kousek. Zpěvačka si ale dle svých slov chtěla uchovat fyzickou vzpomínku na památný večer, a zároveň se o ni chtěla podělit se všemi fanoušky, kteří tam nemohli být. Vzhledem k tomu, že se už na počátku kariéry vyzpívala do sálu, o němž sní polovina jejích kolegů celý život, nemůžeme jí to mít za zlé.

Rodačka ze Skotska se svým záznamem Live at the Royal Albert Hall vsadila na jednoduchost (myšleno v nejlepším slova smyslu). Vykašlala se na přehnanou okázalost, přesto ale diváka neochudila o potřebné emoce. Ty materiálně smýšlející ještě rozmazlila estetickou bílou knížečkou, v níž jsou obě placky zabaleny. Na jedné najdete klasický audio záznam z koncertu a na druhém nosiči téměř dvouhodinový koncert a bonusový dokument z cest - zkrátka tak akorát, aby nahrávka nepůsobila příliš nafoukaně.

Po zhlédnutí živého vystoupení musí být každému jedinci s hudebním sluchem jasné, že Emeli svoje řemeslo ovládá dokonale. V jednoduchých černých šatech se sice na pozadí tmavého orchestru trochu ztrácí, vše ale vynahrazují detailní záběry do její tváře, kde se co chvíli prohánějí skutečné emoce. Je to totiž právě zpěvaččino kouzlo osobnosti, které si z koncertu budete pamatovat nejvíc. S publikem komunikuje nesmírně vřele, nehraje si na větší hvězdu, než doopravdy je, a písně doprovází krátkými historkami či přirozenými úsměvy. Zejména roztomile pak působí fakt, že si piano pojmenovala dívčím jménem Iris.

Ostatně skladby Clown, River a I Wish I Knew How It Would Feel To Be Free, kdy Sandé dostane prostor jedině s Iris, patří k vrcholům večera. Skladby z jejího debutu zní v podání orchestru svěže, stejně jako dvě novinky Enough a Pluto, které se nesou ve stejném stylu jako zbytek jejího repertoáru. Podle nadšené reakce přítomných diváků na výbornou zabraly také dvě hostovačky. Konkrétně Professora Greena, který si užil svých pět minut slávy ve skladbě Read All About It, a zpěváka Labrintha, jenž si ve stylovém obleku zazpíval závěrečný duet Beneath Your Beautiful.

Live At the Royal Albert Hall není zbytečná nahrávka. DVD s tímto koncertem sice nehýří barvami, ani na něm desítky tanečníků nevrtí polonahými zadnicemi. Nabízí naopak střídmý pohled do dílny umělkyně s velkým U. Pokud chcete Emeli Sandé poznat o něco blíž, tento živák je ideální příležitostí.

BEST TRAX: Daddy, My Kind Of Love, Clown, Maybe
ZKUS TAKY: Norah Jones - Live, Beyoncé - Live At Roseland, Adele - Lie At The Royal Albert Hall

Kristina Bílá