RECENZE: Bring Me The Horizon nahráli své nejpřístupnější album

Vydáno 16.04.2013 | autor: redakce

Metalcore je momentálně hojně používaný výraz a mezi jeho reprezentanty je možné zařadit i anglickou partu Bring Me The Horizon. Ti si v devátém roce své existence vyryli na pažbu čtvrtý zářez. Zatímco předchozí nahrávka měla velmi těžko zapamatovatelné pojmenování, tentokrát pětice zvolila mnohem údernější a jednodušší název Sempiternal.

RECENZE: Bring Me The Horizon nahráli své nejpřístupnější album RECENZE: Bring Me The Horizon nahráli své nejpřístupnější album

bringmethehorizonsempiternalhqpngBRING ME THE HORIZON
SEMPITERNAL
Sony Music
11 trax / 45:30

Sempiternal je archaický výraz označující věčnost a v případě zájmu můžete přibližně stejnou dobu zkoumat i tuto novinku. Vždyť zařazování hudby do různých škatulek je zábava na dlouhé hodiny a tito Angličané by mohli sloužit jako poměrně inspirativní studijní materiál.

Pokud je vám aspoň v hrubých obrysech známa historie této party, při poslechu úvodní skladby Can You Feel My Heart pravděpodobně zalapáte po dechu. A zrovna metalcore je výraz, které vám na mysl rozhodně nepřijde. Nutno říct, že tato elektronikou silně ovlivněná pomalejší píseň je jako otvírák velmi odvážným počinem. Zároveň začíná být jasné, proč - dnes už bývalý - kytarista Jona Weinhofen označil jako zdroj inspirace post-rockové skupiny Explosions In The Sky a This Will Destroy You. Mimochodem, právoplatným členem BMTH se nově stal klávesista Jordan Fish, jeho hra vynikne zejména v klidnějších partiích.

Ze snění a pochyb o tom, jakou kapelu vlastně posloucháte, vás vytrhne hned následující strhující a enegií nabitá The House Of Wolves, píseň jako stvořená pro živé hraní. Přestože Sempiternal je z dosavadní tvorby elektronikou nejvíc ovlivněné album, skupina nezašla tak daleko jako Korn na The Path Of Totality. Vzhledem k deathcorovým začátkům i tak urazila pořádný kus cesty. Fanoušci, kteří velebí právě začátky BMTH, mohou jen doufat, že se parta kolem Olivera Sykese v experimentování zastaví dřív, než třeba Linkin Park.

Právě zmíněný zpěvák je dalším důkazem toho, že sheffieldská banda nepřešlapuje na jednom místě. Své vokální schopnosti předvádí v mnohem rozsáhlejší škále, než bylo v minulosti zvykem. Otázkou zůstává, jak obstojí při živém hraní a zda bude schopen tento standard udržet.

Hesla "pokrok nezastavíš", případně "změna je život" jsou ve zkušebně Bring Me The Horizon velmi oblíbené hlášky. Bohatě vrstvená nahrávka je zcela jistě nejpropracovanějším a nejpřekvapivějším počinem v jejich dosavadní diskografii. Zda se v případě přidání elektronických prvků jedná o progres potěšující či spíš znepokojivý, je spíš otázkou pro fanoušky. Stále ale jde o agresivní kapelu, která umí naservírovat i chytlavé melodie a - jak zpívají Horkýže slíže - silný refrén.

Je pravděpodobné, že tato kolekce skladeb osloví nové příznivce. Ale pro fanoušky vyznávající ortodoxně styl hard & heavy může být Sempiternal místy už na hraně.

BEST TRAX: The House Of Wolves, Empire (Let Them Sing), Crooked Young
ZKUS TAKY: Funeral For A Friend - Conduit, Enter Shikari - A Flash Flood Of Colour, Linkin Park - Hybrid Theory