RECENZE: will.i.am jako hitmaker selhal

Vydáno 07.05.2013 | autor: Daniel Maršalík

Zpěvák, skladatel, producent a mozek populárních Black Eyed Peas will.i.am vydal sólovou desku #willpower, na kterou pozval řadu hostů. Klíčem jejich výběru je ale spíš aktuální popularita než kvalita jejich hlasů.

RECENZE: will.i.am jako hitmaker selhal RECENZE: will.i.am jako hitmaker selhal

will.i.am fin 3-lowresWILL.I.AM
#WILLPOWER
Universal Music
15 trax / 64:35

Zatímco na předchozí placce Songs About Girl se kromě hlavního interpreta vyskytl pouze jeden host a to Snoop Dogg, na aktuální novince je featuringů hned dvanáct. Ve většině případů jde o zpěváky, jejichž kvalita hlasu není ničím výjimečná. Spíše vynikají svoji univerzálností a uměním naplnit požadavky různých skladatelů, producentů, manažerů a imagemakerů. A to přesně will.i.amovi vyhovuje. Ani Fergie v Black Eyed Peas není žádnou pěveckou divou, ale poslušně plní instrukce, které jí jsou dány, a navíc dobře vypadá. Na podobné bázi funguje i spolupráce s Britney Spears, Miley Cyrus, Nicole Scherzinger a dalšími. Není náhoda, že mezi hosty nikdo typu Adele nebo Beyoncé není.

will.i.am už dávno rezignoval na žánry R&B a hiphop, jeho cílem je zřejmě tvořit plytké taneční hity a bavit (a naklonit si) opíjející se mládež odkojenou na produktech typu Hannah Montana a Justin Bieber. S Black Eyed Peas několik takových pecek dokázal vyprodukovat, ale na desce #willpower selhal. Nezařadil na ni dokonce ani loňský singl T.H.E. (The Hardest Ever) s Jennifer Lopez a Mickem Jaggerem, který sice asi nenaplnil očekávání, ale mezi novými skladbami by s přehledem vynikal. Naprostá absence živých nástrojů a časté používání modulátorů hlasů výsledný produkt značně ochlazuje. Počítačové syntezátory desku přibližují k nevkusnému europopu a devadesátkovému danceflooru.

Hvězdný producent, kterým will.i.am bezpochyby je, tvoří dle šablony. Bohužel jeho recept na hity se neosvědčil. Někdejší fanoušci Black Eyed Peas stále nepřestávají odmítavě kroutit hlavou a ti z posledních let asi Američana nezavrhnou, ale už teď se jistě těší na další tvorbu jeho domovské kapely. #willpower není deska, kterou si cíleně pustíte třeba v roce 2017.

BEST TRAX: Scream & Shout, Freshy, Ghetto Ghetto
ZKUS TAKY: David Guetta - Nothing but the Beat, Chris Brown - Fortune, The Black Eyed Peas - The Beginning

Daniel Maršalík