RECENZE: Skyline už kytary nebaví, vrátili se k tanci

Vydáno 18.05.2013 | autor: admin

Léto - prázdniny - festivaly - pohádka; to jsou základní hesla, jimiž Skyline vyrazili do boje s každodenními starostmi všedního světa. Novou desku tohoto veterána mezi českými elektronickými kapelami prostupuje optimismus a velká dávka energie.

RECENZE: Skyline už kytary nebaví, vrátili se k tanci RECENZE: Skyline už kytary nebaví, vrátili se k tanci

skyline fairytapesSKYLINE
FAIRYTAPES
Championship Music
12 trax / 41:03

Fanoušci Skyline se po třech letech dočkali nového alba. V pořadí šestá studiová deska Fairytapes je k dostání v digitální podobě od 25. března a na nosičích od 8. dubna. Skyline si ji vydali sami - produkce se ujali Majkii B a hoffy_m. Na rozdíl od posledního kytarového alba Private Madness, Public Danger se tato novinka obrací k prapůvodním tanečním základům kapely, je méně nástrojová, tím pádem ne tak hutná zvukově a také méně agresivní pěvecky.

Deska sice startuje songem Smudge Your Make-Up houpavě v rytmu reggae, postupně se však pokračuje drum and bassovou částí až do dubstepové pasáže a v kombinaci s ďábelským smíchem a la Bárt Simpson jde celkově o skvělý otevírák. Skákavá veselá nálada pokračuje i v další Fairytale Taller, kde spolu s Jacobem zpívá i Marka. Ostatně pěvecké party mají spravedlivě rozdělené, marně byste v nich ale hledali part MC Nu C, který kapelu nedávno opustil.

Album postupem času mírně potemňuje, objevují se i méně rychlé věci, jako popová Staying Alive nebo songy s vážnějším obsahem: dubstepová I Can't Breathe (Forever) či punková Bad Dream, přitom neztrácí nic ze své zvukové barevnosti a hravosti. Finále v podobě My Life pak optimistickou atmosféru alba utvrzuje jednoznačně.

Fairytapes je pestré náladově i obsahově, zároveň je to album velmi kompaktní a srší pozitivní prázdninovou náladou. Nedávný hudební vývoj v rámci elektronické hudby zřejmě přivál čerstvý vítr i do plachet výletní lodi Skyline, posádka se do plachet opřela a pořádá na palubě velkou párty. A jak tato jízda bude vypadat v reálu na festivalech, se můžete přesvědčit v jejich videoklipu k singlu Dancing With Fire.

BEST TRAX: Smudge Your Make-Up, Fairytale Taller, Out Of Isolation
ZKUS TAKY: Skyline - Virginplatonicpanic, Toxique - Tips For Grown Up Kids, Asian Dub Foundation - Community Music

Nikola Illeová