RECENZE: Rod Stewart se od coververzí vrací k vlastnímu popíku

Vydáno 30.05.2013 | autor: redakce

"Rozčepýřený ananas" Rod Stewart se po mnoha letech vrací k vlastní tvorbě a k tomu, co mu zejména v 70. a 80. letech přineslo největší úspěchy, tedy k poprocku. A musí se uznat, že majitel nakřáplého hlasu se ani ve svých osmašedesáti letech nemusí ptát, zda je sexy nebo zda umí proplouvat hudební branží s hlavou nad vodou.

RECENZE: Rod Stewart se od coververzí vrací k vlastnímu popíku RECENZE: Rod Stewart se od coververzí vrací k vlastnímu popíku

cover time 300cmykROD STEWART
TIME
Universal Music
12 trax / 50:40

Poslední opravdu velký hit měl Stewart v roce 1991 v podobě dodnes hraného Rhythm of My Heart. Vlastní skladbu naposledy napsal na desku When We Were the New Boys z roku 1998, ale díky tomu, jak to umí koulet s bulvárními médii, nesešel ani v novém století z očí ani mysli. Navíc hudební svět průběžně zásoboval swingovými standardy i rockovými covery, ale na jeho vlastní svižný popík s nádechem keltštiny jsme si museli počkat.

Výsledek? V rámci žánru to vůbec není špatné. Už úvodní She Makes Me Happy je typický Stewart z dob, kdy boural hitparády, a o takových třicet zpátky posluchače vratí i lehce nostalgické Can't Stop Me Now. Rodák z Londýna, který rád zdůrazňuje svůj skotský původ, se tentokrát jako skladatel vytáhl a s výjimkou klavírní balady Picture In A Frame, kterou na album dopsal Tom Waits, je autorem celého alba. To se až překvapivě dobře poslouchá, a přestože ho téměř z poloviny zaplňují pomalé písně, není nijak nudné nebo ukňourané. Nejlepší baladou je It's Over pojednávající o jednom z několika zpěvákových rozvodů, v níž nešetří naléhavostí, i když síla typu Sailing to není. I tak je Stewart v tomto druhu písní opravdu silný v kramflecích, dokáže si poradit s ošidnostmi spojení akustické kytary a smyčců, aniž by se stal nesnesitelným (Brighton Beac). Až při poslechu závěrečné Pure Love zdá, že už té sladkobolnosti bylo tak akorát.

Stewartova novinka samozřejmě nejsou jen balady. Finest Woman je stonesovský rock, který dává vzpomenout na jeho působění v The Faces, Beautiful Morning je další pohodovka do auta s hezkými ženskými vokály a Make Love To Me Tonight další "popová keltština".

Nahrávka má ale i své šmouhy - Live The Life zní už příliš jako recyklace dávných Stewartových nápadů a ducárna Sexual Religion se ani trochu neblíží jeho skvělému diskotékovému hitu Da Ya Think I'm Sexy. Ostatně žádná z novinek nemá nárok nahradit staré pecky typu Maggie May nebo The First Cut Is the Deepest, vůbec to však neznamená, že by Time bylo špatné album.

BEST TRAX: She Makes Me Happy, It's Over, Beautiful Morning
ZKUS TAKY: Joe Cocker - Fire it up, Tom Jones - Spirit In The Room, Bryan Adams - Bare Bones

Roman Jireš