LIVE: Metallica ve filmu - Master of Puppets ožil ve 3D

Vydáno 26.09.2013 | autor: redakce

Jeví se to jako záznam koncertu, ale není to záznam koncertu. Vypadá to jako hudební film, ale není to hudební film. Metallica natočila velkolepou thrashmetalovou 3D podívanou.

LIVE: Metallica ve filmu - Master of Puppets ožil ve 3D LIVE: Metallica ve filmu - Master of Puppets ožil ve 3D

mttn stl 014 hMETALLICA: THROUGH THE NEVER
IMAX, Praha
26. 9. 2013

Metallica: Through the Never, jak se nový 3D filmový projekt jmenuje, je kombinací koncertního a hraného snímku. Materiál pro koncertní linii, jež vyplňuje naprostou většinu devadesátiminutového filmu, se točil loni v létě během pěti koncertů Metalliky v Kanadě a výsledné dílo se následně stříhalo z šedesáti hodin záznamu. Do Česka film dorazil 26. září, kdy byl uveden v předpremiéře v kině IMAX v Praze, o týden později se dočkají i další města.

Když kapela před časem prohlásila, že hlavní hvězdou filmu je pódium, vystihla to zcela přesně. Středobodem filmu je totiž právě rozlehlá stage uprostřed obří haly, kde se odehrává monstrózní přehlídka propracované choreografie a pyrotechnických efektů. Diváci filmu tak mohou zblízka sledovat, jak na pódiu roste obří socha z přebalu desky ...and Justice for All, jak se z pódia zvedá desítka bílých křížů povědomých z nahrávky Master of Puppets, či pozorovat lasery a detonace během skladby One.

Snímek si neklade za cíl působit čistě autenticky a hrané prvky chvílemi najdeme i v koncertní linii. Řeč je například o padající části konstrukce v závěru filmu, nebo vzplanutí jednoho z techniků přímo na pódiu. Povedná je též scéna, kdy James Hetfield zlostně mrští o zem nefunkčním mikrofonem.

mttn stl 004 hmttn stl 011 h

Samotný děj hraje ve filmu zcela marginální a nikterak důležitou roli. Mladík Trip dostal před koncertem Metalliky za úkol vyzvednout z dodávky, která zůstala nepojízdná na druhém konci města, zavazadlo a přivézt ho zpět ho haly. Jeho úkol se poté mění v akční dobrodružství, kde mu jde dokonce o život. Tyto scény, kdy jej např. ve městě napadne gang s basebalkami, honí jej zahalený jezdec na koni, prochází pod dvacítkou oběšenců, či obživne jeho přívěšek z auta - loutka jsou efektně natočené, avšak nedávají příliš smysl a ani se samotnou koncertní linií příliš nesouvisejí. Fungují tu spíš jako jakýsi krátký nenáročný odpočinek mezi jednotlivými skladbami, něco na způsob komerční přestávky v hokeji.

Naopak tím vůbec nepůsobivějším na celém projektu je způsob nasnímání děje na stagei. Divák se díky dvěma tuctům kamer, jež kanadské koncerty snímaly, v kombinaci s atypickým tvarem pódia tvaru X stává pátým členem kapely, kdy pány Hetfielda, Ulricha, Hammetta a Trujilla sleduje ze všech úhlů a v těch nejmenších detailech. K tomu všemu připočtěte nekompromisní zvuk, vizuální 3D efekty a šestnáctipoložkový tracklist s největšími peckami převážně z první poloviny existence kapely a ve výsledku máte před sebou film, nad nímž musí zaplesat každý (nejen) fanoušek kalifornského kvarteta. {vypnoutlink:Justice,Death}

Setlist: The Ecstasy Of Gold, Creeping Death, For Whom The Bell Tolls, Fuel, Ride The Lightning, One, Memory Remains, Wherever I May Roam, Cyanide, And Justice For All, Master Of Puppets, Battery, Nothing Else Matters, Enter Sandman, Hit The Lights, Orion

Petr Adámek


0,00

čtenáři

hlasuj
zavřít