RECENZE: Sex, drugs and rock'n'roll v podání Sunshine na cestách

Vydáno 24.10.2013 | autor: redakce

Exkurze do minulosti skupiny Sunshine se v koncertním provedení konala už na jaře v rámci tour Back to the Roots. Nyní má tour svou podzimní část, která je obohacená o stejnojmenný dokument, který kapela promítá před deseti vybranými koncerty.

RECENZE: Sex, drugs and rock'n'roll v podání Sunshine na cestách RECENZE: Sex, drugs and rock'n'roll v podání Sunshine na cestách

Sunz LMB 2013 01SUNSHINE
Lucerna Music Bar, Praha
23. 10. 2013

Ohlášený začátek promítání byl o akademickou šestatřicetiminutovku posunut, aby nikdo z fronty u guestlistu nepřišel o začátek. Pak se rozblikalo plátno a zapraskal zvuk v reprácích. Obraz se spravil, ale zvuk, navíc asynchronní, nepřestal praskat až do konce promítání. Nesrozumitelnost dialogů zachraňovaly titulky, bohužel nejvtipnější části se daly dedukovat jen ze smíchu zpovídaných, a těch pár lidí v sále, kteří už dokument viděli.

Příběhem provázely otázky položené buď Pavlem Turkem v chladném studiu přímo kapele na červeném gauči, nebo speciálním hostům, mezi nimiž nechyběli bývalí členové, producenti nebo manažeři. Dotazy se zaměřovaly na seznámení hostů s kapelou, obecné začátky společného fungování nebo vtípky ze zákulisí. Takto jste se mohli dozvědět více o sexuální orientaci Kaye Buriánka a jeho návštěvě v pokoji tehdejšího fanouška a dnešního basáka Tvzexe, nebo o sporech, které mezi sebou členové měli. Bývalý kytarista Márty popisoval, co mu dalo členství v kapele:  Odhodil kytaru a dal se na rybaření.

Nechyběly ani záběry z amerických turné a z tour po Japonsku, hrátky v hotelech, v backstagi, pár záběrů na nejintimnější části těla jak kapely, tak např. promotéra Davida Urbana, drinking games, aplikování přímočarých balících metod v češtině na nic netušící Japonky a podobné poklady z filmového fondu Sunshine.

Sunz LMB 2013 02Sunz LMB 2013 03

O probírání několikahodinového materiálu a následnou režii se postaral Jiří Marshal, který už natáčel například s Charlie Straight nebo s Majkem Spiritem a Celeste Buckingham. Vyprávění končilo přibližně rokem 2005 a střihem přeskočilo a loňským a letošním koncertům. Poté se začalo z různých konců davu ozývat "Vidíš mě?" a "To jsem já!'" , když se kamera nenápadně dotkla i dění pod pódiem, a naběhly koncové titulky. Následný koncert Sunshine v reálném čase, který časově nepřesáhl délku dokumentu, pak opět probudil k životu po promítání lehce unavené publikum.

Back to the Roots je dokumentem spíš pro zasvěcené nebo věrné fanoušky, kteří se o kapelu delší dobu zajímají. Nové a méně zapálené fans pravděpodobně příliš neosloví. Přesto je film zajímavou sondou do historie jedné z nejvýznamnějších domácích kapel.

text: Jana Václavíková, foto: Jaroslav Kutheil

0,00