RECENZE: Eminem nadává v záchvatech schizofrenie

Vydáno 06.11.2013 | autor: redakce

Po nepřekonatelném úspěchu alba Recovery je Eminem zpět s dalším materiálem, který tentokrát slibuje návrat ke kořenům: Marshall Mathers LP 2. Rapper na něm chtěl sobě a světu dokázat, že pod slupkou jeho veličenstva Eminema je stále někde hluboko bouřlivák Slim Shady.

RECENZE: Eminem nadává v záchvatech schizofrenie RECENZE: Eminem nadává v záchvatech schizofrenie

eminem-the-marshall-mathers-lp-2-artworkEMINEM
MARSHALL MATHERS LP 2
Universal
16 trax / 78:13 min

Tracklist: Bad Guy, Parking Lot, Rhyme or Reason, So Much Berger, Surfoval, Legacy, Asshole, Berserk, Rap God, Brainless, Stronger Than I Was, Monster, So Far..., Love Game, Headlights, Evil Twin

Bouřlivé jeho nové album rozhodně je. Navztekané, líbivé a plné urážek. Marshall si opět nebere servítky. Není tedy důvod se párat s ním.

Všechno šlape jak má. Bezvadné melodie a úderný rap k tomu. Co na tom tedy smrdí? To, že se, Marshalle, řadíš mezi ty, do kterých se opíráš ve své Evil Twin - mezi Lady Gagu mixnutou Bieberem a "Jessicu nějakou Albu". Nikoho by ani ve snu nenapadlo upřít ti tvé zásluhy za prodej sta milionů kopií tvých alb, to rozhodně ne. Máš na to. Respekt. Ale netvař se, jako by se tak stalo náhodou a ty sis zrovna letos ve vytahaných teplákách na ulici promnul své rozespalé oči a probral se ve světě showbyznysu s otázkou "Kdo jsem a co tu vlastně dělám?" Na to je u osmé řadovky trochu pozdě. Ty víš moc dobře, co děláš, a děláš to skvěle. I když...

Na jedné straně otvíráš album peckou, z které si tví fanoušci sednou na zadek. Skladbou Bad Guy navazuješ na své první Marshall Mathers a silný příběh o klukovi, který jako jediný přežil sebevražedný rodinný masakr tebou posedlého fanouška, jsi podbarvil laciným vokálem a geniálním outrem zároveň. Nezámerně jsi tak předeslal osud celého Marshall Mathers LP 2. Nahoru a dolů. Nahoru a dolů. Jako na houpačce.

V Rap God si dokázal, že ti jazyk mele takovou rychlostí, jako by sis do něj píchnul efedrin. Skvělý rave! Oproti tomu se z už z prvních zpívánkových tonů Legacy každý rapper pozvrací. Ona radiovka s Rihannou? Po Love The Way You Lie je to propad do kanálu s radiovou anténou z něj trčící. Příště už téhle kočičce radši nevolej, aby podbarvila tvou hustou výpověď svým "je e jé...".

Stronger Then I Was? Palec nahoru za text! Když už o vztazích tak s Marshallovskou reflexí charakterizovanou nulovou dávkou naivity a romantiky. Tvůj vztah s Kim ti byl inspirací také ke dřívějším skvostům jako Space Bound a díky za něj, ale ploužákové aranže ve zpívané Stronger Then I Was souvisí s tvým návratem k původní placce Marshall Mathers jak?

Za to v Rhyme Or Reason ses vrátil do svého spratkovitého období a opět si zanadával na svého tátu, který všecko zpackal. Hezky se s tím ztotožňuje, ale nic nového nám neříkáš.

Poděkuj Joemu Walshovi, jehož sample sis vypůjčil pro So Far..., protože hodnotu téhle písně si může na vrub připsat Joe, ne ty. Na to, co si od koho vypůjčit, jsi měl vždycky dobrý vkus.

Jako starému rapperovi ti dokonce tentokrát nebylo proti srsti si domluvit rande se zpěvákem Fun. - Natem Ruessem. Vznikla z toho nekonfliktní, příjemná písnička. Ale opravdu - Eminem a frontman indie popové kapely?

Škoda, že jedny z nejlepších momentů zazní až mezi bonusy. Desperation a Beautiful Pain jsou nadějí, že tě tvoje krize středního věku už přechází. Místo slibovaného návratu k opravdovému Slim Shadymu totiž album Marshall Mathers LP 2 mutuje jako projev tvé post puberty. Polil sis hlavu peroxidem, prohnal se před kamerou s magneťákem na rameni, obklopil se nejlepšími producenty světa a popovými hvězdami. Cos tou šestnáctistopážovou náloží ale chtěl říct?

Singly Berzerk a Survival se ti, Marshalle, povedly a před vydáním desky slibovaly hodně. Místo oloupaných brambor jsi ale naservíroval kaši. Je skvěle ochucená a mléka je v ní tak akorát. Kam se ale zatraceně poděly slibované brambory?

BEST TRAX: Bad guy, Survival, Berzerk
ZKUS TAKY: Dizzee Rascal - The fifth, 50 Cent - Street King Immortal, Jay-Z - Magna Carta Holy Grail

Alena Bílková