RECENZE: Robbie Williams opět swinguje s noblesou

Vydáno 19.11.2013 | autor: redakce

Hodně zpěváků se drží toho, co umí nejlíp. Po celou svou kariéru hrají to svoje, a pokud se vůbec pokusí o změnu, jen málokdy to dopadne úspěchem. Avšak Robbie Williams je odlišný typ umělce. Co deska, to posun, změna. Nová deska Swings Both Ways se (opět) pohupuje ve swingovém rytmu.

RECENZE: Robbie Williams opět swinguje s noblesou RECENZE: Robbie Williams opět swinguje s noblesou

robbie-williams-swings-both-ways-album-COVROBBIE WILLIAMS
SWINGS BOTH WAYS
Universal Music
13 trax / 45:04

Tracklist: Shine My Shoes, Go Gentle, I Wan'na Be Like You, Swing Supreme, Swings Both Ways, Dream a Little Dream, Soda Pop, Snowblind, Puttin' on the Ritz, Little Green Apples, Minie the Moocher, If I Only Had a Brain, No One Likes a Fat Pop Star

Když v roce 2001 vydal Robbie Williams své první swingové album Swing When You're Winning, všichni se divili, proč po předchozí desce plné hitů, jako jsou Rock DJ nebo Kids natočil něco tak odlišného. Něco, co nepřinášelo jistý úspěch. Důvody měl Robbie čistě osobní, chtěl si natočit desku coverů s velkým orchestrem. Nešlo mu o zisk, ale o radost z nahrávání. Robbie Williams je zkrátka odlišný typ umělce.

Po dvanácti letech se historie opakuje. Od první swingové desky se Swings Both Ways liší především počtem coverů, kterých je nyní méně a jsou s původními písněmi rozloženy na desce rovnoměrně. Covery si Williams vypůjčil z klasických hollywoodský filmů, jako je Kniha džunglí (I Wan'na Be Like You) nebo z muzikálu Čaroděj ze země Oz (If I Had a Brain). Dalším inspiračním zdrojem byly hity z let třicátých, kdy se swing pomalu dostával do DNA muzikantů a povědomí posluchačů.

Původní Robbieho skladby, které se na Swings Both Ways objevují, si se swingovými covery nic nezadají. Otvírací Shine My Shoes je skvělou nakopávací písní pro dobré ráno, kdy vás Robbie vyzve k tanci přímo z postele, ať se vám leží sebevíc pohodlně. Swing Supreme je swingovou předělávkou velkého Williamsova hitu Supreme, která v nové podobně dodává hloubku a význam, jenž v původní verzi nebyl tak zřetelný. Ve Swings Both Ways se pak zpěvák vesele dohaduje s Rufusem Wainwrightem o tom, jak si všichni užívají sex s oběma pohlavími a jak by se rádi zhulili, zatímco swingová melodie navozuje pocit Vánoc.

Důkazem toho, že Robbie Williams není jediným, kdo si libuje v přeskakování ve stylech, je počet hostů, kteří mu s deskou pomáhali. Michael Bublé se Soda Pop, Kelly Clarkson s Little Green Apples, Lily Allen s Dream a Little Dream. Nechybí ani Olly Murs, který se proslavil v britském X Factoru právě díky písním Robbieho Williamse. Producentskou ruku k dílu přiložil opět Guy Chambers, dlouholetý Williamsův spolupracovník.

Robbie Williams jako hudební chameleon mezi styly opět dokázal, že se málokdy splete. Jeho doménou jsou líbivé melodie a jeho síla je zejména v rozpoznatelném a charismatickém hlase. Tohoto se držel i u své druhé swingové desky a vyplatilo se. Swings Both Ways natočil pro sebe a především pro svou dcerku, která bude desku poslouchat při usínání. Nám ostatním bude Swings Both Ways zpříjemňovat vánoční nákupy a bude tu, když ji budeme upřímně potřebovat, jak Robbie zpívá v singlu Go Gentle. Protože Robbie Williams je jiný typ umělce...

BEST TRAX: Shine My Shoes, Swings Both Ways, I Wan'na Be Like You
ZKUS TAKY: Robbie Williams - Swing When You're Winning, Parov Stelar - Coco, Caraven Palace - Panic

Jana Václavíková