RECENZE: Svět Adriana T. Bella je radost navštívit. Je upřímný a poctivý

Vydáno 21.12.2013 | autor: Lucie Malá

V závěru roku se objevila deska, která může směle aspirovat na nejlepší letošní tuzemský počin. Adrian T. Bell, frontman The Prostitutes, na debutové sólovce Different World naplno projevil svoji muzikálnost a svou domovskou kapelu v ledasčem překonal.

RECENZE: Svět Adriana T. Bella je radost navštívit. Je upřímný a poctivý RECENZE: Svět Adriana T. Bella je radost navštívit. Je upřímný a poctivý

Adrian Bell CD coverADRIAN T. BELL
DIFFERENT WORLD
Vlastní náklad
9 trax / 36:01

Tracklist:
Mindless State of Homeless Man, Different World, Blew My Mind, Just Want You to Know, Realise, Dance with Me (One More Time), Nothing Happened, Viva la Revolucion, The Train Moves On

Z Different World přímo čiší sympaticky poctivý přístup k muzice. Je zřejmé, že Adrian T. Bell měl jednoduše potřebu vytvořit a vydat dobrou hudbu z lásky k dobré hudbě, což v dnešní době zdaleka není samozřejmý přístup k tvorbě. Témata textů jsou dost osobní: lásky, smutky, soukromé revoluce, život - místy pateticky, ale vždycky (zdá se) upřímné. Zajímavá osobnost a zapamatovatelný hlas s nezaměnitelnou barvou jsou zárukou úspěchu - to už víme díky The Prostitutes.

Není to ale jen údernost a charisma, písně jsou atraktivní a propracované i zvukově. Žádná pachuť, kterou často zanechávají české desky svou odfláknutostí a provinčností, popř. nedostatkem odvahy se pustit do (ano, úmorné) dřiny na ladění detailů. Different World je čistá nahrávka, na které se interpret nebojí ani experimentování se zvukem a obměn nástrojů - například v prvním singlu, odvázané a pohodové Realise, můžeme zaslechnout výrazné pasáže s dechy. Otázkou zůstává, nakolik je tahle deska vlastně "česká" - muzikant si k produkci debutu přizval Michaela Rendalla, který má na kontě spolupráci s velkými jmény jako jsou Killing Joke nebo Paul McCartney.

Nahrávka je pestrá od začátku do konce, ale najdeme tu i skutečné perly. Just Want You to Know je vyloženě předurčená k tom stát se festivalovou skákačkou s potenciálem zařadit se vedle hitovek světových indie hvězd. Ve srovnání s nimi by se nemusela vůbec stydět ani energická a nakažlivě zábavná Viva la Revolucion, která se možná bude pořvávat už na nějakém silvestrovském večírku. The Train Moves On je zase houpavým, melancholičtějším epilogem celé desky, který adekvátně vyvažuje rozjuchanost a bezstarostnost.

Album je extrémně líbivé, chytlavé a na první poslech přístupné a otevřené - ovšem ne způsobem, který by byl jakkoliv levný a otravný. Logicky za to může zmíněný zpěvákův hlas, autentický a nenucený projev, hudební cit a nesporný talent na zapamatovatelné melodie a texty, které tak nějak mluví o všem důležitém, ale přitom se nesnaží o filozofickou onanii a přehnanou a tudíž neuvěřitelnou "ártovost". Co chtít víc? {vypnoutlink:Lucie}

BEST TRAX: Just Want You to Know, Dance with Me (One More Time), Viva la Revolucion
ZKUS TAKY: The Prostitutes - Hometown Zombies, Kasabian - Velociraptor!, Niceland - God Has Her Ways

Lucie Malá