RECENZE: Hentai Corporation potvrzují koncertní výjimečnost

Vydáno 15.02.2014 | autor: redakce

Na koncertních pódiích se již Hentai Corporation zařadili k jistotám nevšedního zážitku a jejich divoké show obestírají báje o výstřednosti, provokaci a vulgaritě, ale i skvělých výkonech zrcadlících se v důmyslných skladbách. Pravdu o skutečné úrovni tvorby však zpravidla rozkryje až plnohodnotné album.

RECENZE: Hentai Corporation potvrzují koncertní výjimečnost RECENZE: Hentai Corporation potvrzují koncertní výjimečnost

hentai corporation COVHENTAI CORPORATION
THE SPECTRE OF CORPORATISM: STARSHIP SHAPED SCHNITZELS FROM PLANET BREADCRUMBS ARE ATTACKING A GIANT TREE MONSTER WHO HAS A VAGINA AND HOLDS HITLER HOSTAGE
Vlastní náklad
10 trax / 35:39 min

Tracklist: Ethereal Prayer, Equilibristic Brides, Tragedy Of Uncle Hitler, Lost In Tensions, Goblin Love, The River, Malfunction Of The Accelerator, Oh Dear Evil Capillarity!, Waltz 9, Zubatá

Patero pražských divochů nezklamalo. Na debut se jim podařilo zachytit neskutečný energický tlak písní, přitom se ve zdařilém zvukovém ošetření neztrácí jednotlivé party nástrojů ani jim na roveň postavený zpěv. Ostatně Radek Škarohlíd je nejen excentrickým frontmanem, jaký tady již dlouho nebyl, ale také vokálním čarostřelcem s ekrazitem v hlasivkách, jehož přednes si nezadá na jedné straně s variabilitou Dana Bárty, na druhé s razancí Udo Dirkschneidera a místy rozkošnicky atakuje hájemství zastřeného black metalového vřískotu.

Do kolen kapelu nesráží ani instrumentální stránka, hodně kladných bodů přičítají výrazné vpády nápaditých kláves. Navíc materiál skvěle drží pohromadě, přestože od thrashmetalového běsnění strategické manévry zčistajasna zbloudí k jazzu (Ethereal Prayer), kontroverzním klipovým pojetím proslavená Equilibristic Brides uštědřuje nekompromisní direkt s paralyzujícími nervními klávesami, které z mozku alespoň dočasně vytěsní cokoli jiného, zvolněná The River se silným hitovým refrénem by nemusela urazit ani mainstreamové konzervativce, průběžně tu a tam zamlží obzor psychedelie a vyloženě poklidná akustická klasicistní vybrnkávačka Waltz 9 úspěšně krotí zjitřené vášně.

Zablýskne-li se mimo to občas ještě duch novovlnného Pražského výběru, něco na onom fluidu bude: album uzavírá legendární Zubatá. Zpočátku však nastává po vší té invenční masáži rozčarování, když první půli vyvedou Hentai Corporation v náležité úctě k originálu. Ale kdeže. Počínaje mezihrou vypuknou aranžérské orgie a s nimi nevyzpytatelný tobogán temp i nálad, aniž by se skladba rozsypala. Napětí naopak graduje. Názorné školení, kterak se ujmout coververze.

Leccos již naznačily dřívější neřadové tituly: sebevědomí, živočišný feeling a neotřelé postupy posouvají Hentai Corporation notně kupředu. Takže i ztráta albového panictví přinesla namísto ulepené trapnosti v jejich případě vlnu euforické rozkoše.

BEST TRAX: Ethereal Prayer, Equilibristic Brides, The River
ZKUS TAKY: Atari Terror - Part 3: Final Warning, Pipes And Pints - Found And Lost, Status Praesents - El CripleBro

Daniel Folprecht