LIVE: Pražský Majáles vyrostl. Možná až moc

Vydáno 01.05.2014 | autor: Ondřej Bambas

Letošní ročník Pražského Majálesu vyrostl. Jak prostorově, kdy se areál přesunul do Letňan a pyšnil se největším festivalovým pódiem, tak technicky, jelikož jako první tuzemská akce představil elektronické náramky, pomocí nichž se dalo ovládat v zábavném městečku téměř vše - od kontroly při vstupu, přes placení, až po focení a natáčení (ne)povedených momentek. Nasnadě je pak ale otázka: "A není to příliš, Antone Pavloviči?" Přinášíme vám sedm highlightů z Pražského Majálesu 2014.

LIVE: Pražský Majáles vyrostl. Možná až moc LIVE: Pražský Majáles vyrostl. Možná až moc

 

majales 00PRAŽSKÝ MAJÁLES 2014
PVA Letňany
30. 4. 2014

Největší pódium, čipy používané na největších světových festivalech a bohatý program. Na toto vše lákali pořadatelé Pražského Majálesu, který doplňuje jeho královehradeckou a brněnskou edici a všechny ostatní majálesové festivaly, akce, zábavy. Oblibu má tento zdomácnělý festival velkou, proto se rozhodl expandovat a přinést fanouškům ještě intenzivnější zážitek podpořený vysokým servisem. Snaha byla velká, někdo byl naprosto spokojen, několik návštěvníků se ale opět dušuje, že na dalším ročníku je už nikdo neuvidí. I přese nějaká negativa se ale ukázalo, že někdy je méně více.

Náramky byly tématem číslo jedna. Už od doby rozesílání, kdy se u nepřekonatelného chtíče okamžitě si pásku vyzkoušet, na sociálních sítích množily dotazy, jak ji po dotažení na doraz povolit. Citlivou záležitostí se také někomu může zdát celý systém pracující s osobními údaji a mapováním poskytnutých služeb. Některé čtečky navíc během odpoledne nefungovaly či reagovaly až na šestý pokus a celý proces plateb se tak značně prodlužoval. Pro organizátory může podobě jako zálohovatelné kelímky znamenat určité finanční přilepšení, pro majitele stánků už asi příliš ne.
V čem lze zavedení elektronických náramků pochválit, je zábavný způsob ovládání fotobuněk a přehledného hlasování při volbě majálesových soutěží.

majales 2014 praha 008

 majales 2014 praha 014

Martyn Starý: Pohled z backstage

Majáles letos kromě toho, že se přestěhoval, vyzkoušel i jednu velikou novinku - bezhotovostní systém placení speciálními páskami s čipem, kterými jste v areálu koupili úplně všechno a zároveň to byla vaše vstupní páska do areálu. A tady začíná kámen úrazu. Už při příjezdu ke kapelním akreditacím začly s pásky problémy. Vše trvalo desetkrát delší dobu - při cestě z pódia do backstage v tzv. Artist Village nestačilo párkrát mávnout páskou, ale znamenalo to čtyřikrát si nechat načíst čip, zkontrolovat a jít dál. Zlaté papírové pásky.
Areál v Letňanech nemá úplně to kouzlo, které nabízela Stromovka, ovšem kapacitně vyhovoval mnohem lépe a dokonce většinu času fungovaly mobilní sítě. Možná nebylo úplně dobrým cílem ani snažit se návštěvníkovi nabídnout VŠECHNY kapely, které momentálně v Čechách fungují a hrají na jednom místě v rámci jednoho odpoledne. Kdyby mi někdo řekl, ať jmenuju kapelu, co na Majálesu nehrála, budu muset dlouho přemýšlet. Trochu mi uchází důvod, proč se hrálo na 11 pódiích, měl jsem pocit, že lidi mezi jednotlivými stagemi akorát korzovali a kvůli překryvům téměř nikde nevydrželi celý koncert.
Kromě toho ovšem musím říct, že Majáles v zákulisí byl super – areál podporující večírek (ona hala, ve které bylo velké sezení a šatny všech kapel), hromada známých a hektolitry piva. Jen ten noční taxík z Letňan je o poznání dražší než ze Stromovky...



"Možná to víte, možná to nevíte, ale já jsem ten kluk z Charlie Straight," představil se v průběhu show Albert Černý. Lake Malawi mají za sebou pouze několik vystoupení, své fanoušky si ale získávají rychle. A kdyby program nebyl tak obsáhlý, možná by si k nim našlo cestu i více posluchačů. Ostatně o dvou krytých stageích se spousta návštěvníků ani nedozvěděla. Na druhou stranu prostory hangárů byly stejně akusticky nevyhovující a koupelnový zvuk se vytrácel jen při jemnějších tónech, jako tomu bylo napříkad u příjemné Barcelony.

majales 2014 praha 05a

majales 2014 praha 05b

Hlavní pódium bylo opravdu velké. Pro vytvořené hlediště možná až zbytečně velké. Rovněž by se dalo zapracovat na vytvoření lepšího koridoru a strategickém umístění všech velkých stageí. Tím, že návštěvník hlavního programu trávil čas pouze v zadní polovině, kde našel vše potřebné, mohl se lehce vyhnout studentskému programu a dění v přední části areálu, kudy pouze přišel a odešel. Pevný povrch letiště byl určitě příjemnější než klasické bahníčko ze Stromovky. Ale musíme říci, že svůj podíl na tom nese i příjemné (ne)aprílové počasí značící příchod května.

majales 2014 praha 03a

majales 03b

 

Martyn Starý: Pohled z pódia

A koncerty? Nejdřív jsme se celý tým těžce zapotili při Mandrage, dvakrát nám vypadl zvuk, pokazilo se co mohlo. Byly to těžké chvilky, ale nakonec se všechno povedlo, koncert úspěšně proběhl až do konce. Hurá! A ta veliká stage? To bylo teda vážně dost massive...
O to legračnější byl pak přesun na Excelent Talent Stage, kde jsem vystupoval ihned po skončení Mandrage se svojí kapelou Holden Caulfield. S povděkem kvituji, že se lidi objevili i na úplném konci areálu u malých pódií a objevovali novou hudbu.

 


Prostor byl dán i ne tak známým kapelám. Jak už bylo ale jednou řečeno, přebohatý program, ve kterém jste se ztráceli vy, ztráceli jste i svoje kamarády a nemohli jste se s nimi ani domluvit po telefonu, protože signál se taky ztrácel, moc nadějím nepomáhal. Ostrovani The Feud si tak příliš velkého publika neužili, kdo však před pódium přišel, dával svou přízeň o to více najevo. A jelikož se koncert odehrával pod plechovou střechou, podobně jako Lake Malawi, i oni bojovali s ozvěnou. Třeba dostanou na Rock For People lepší příležitost.

majales 2014 praha 08a

majales 2014 praha 08b


Na koncertě Tomáše Kluse bylo krásně vidět, jak se klubová scéna na festivalové pódium nedá přenést, naopak decentní ohňostroj při písni Napojen byl efektní a konečně byly vidět na obrovské LED stěně projekce. Obrazovky přibližující dění i postávajícím v zadních řadách bohužel nebyly šikovně seskládány, obraz se navíc třásl a byl zpožděný. Naštěstí dlouhé molo jak na hlavním pódiu, tak vedlejší scéně, bylo hojně využíváno téměř všemi vystupujícími, zblízka si tak šlo prohlédnout krom zpěváků i majálesové missky a krále.

majales-06b

Hudebními krály se stali Chinaski. Každou hitovku včetně Punčocháčů a Vedoucího s nimi odzpíval několikatisícový dav. Uvolněnou atmosféru vystoupení podpořil i ohňostroj, větší než u Kluse, nikterak megalomanský. S ohňostrojem vznikl během Dlouhýho kouře ostatně krásný moment, kdy byl k vidění v doprovodné projekci za kapelou i na opačné straně, daleko za areálem východním směrem.

majales 09a

majales 09b

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Po poslední skladbě Chinasek se mnoho návštěvníků vydalo směrem k metru, noční spojení přeci jen není z Letňan do centra zcela ideální. Mnoho lidí se ale také přesunulo k hangárům, kde to okolo půlnoci rozjížděli Mig 21 a prostor se tak poprvé slušně zaplnil. Kdo měl ještě větší výdrž, mohl si poslechnout slovenský objev Billy Barman. Větší část ale dala přednost tuzemským electro mágům MIDI LIDI, kteří rádi hrají, ví, že to umí, a (nejen) holkám se to líbí.

majales 2014 praha 10b

majales 10a

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

text: Ondřej Bambas, Martyn Starý, foto: Čestmír Jíra, Matěj Třasák {vypnoutlink:Martyn, Mandrage, Chinaski, Divokej Bill, Horkýže Slíže}

0,00

čtenáři

hlasuj
zavřít