LIVE: V jednoduchosti je Wye Oak

Vydáno 30.05.2014 | autor: Ondřej Bambas

Baltimorská scéna je stále populární. Její přední zástupci, kteří se profilují z řad psychotických tancovaček typu Animal Collective a Dan Deacon, jsou českému publiku již známí. Tu druhou rovinu nesoucí se na vlnách pohodového popu měli Pražané možnost před dvěma lety okusit díky Beach House. MeetFactory tehdy praskala ve švech a nadšeně duu tleskala. Měli Wye Oak podobný úspěch?

LIVE: V jednoduchosti je Wye Oak LIVE: V jednoduchosti je Wye Oak

17 wye oak bWYE OAK, BACHELORETTE
MeetFactory, Praha
29. 5. 2014

Přijetí americké skupiny Andyho Stacka a Jenn Wasnerové bylo velice pozitivní. Až z toho měla zpěvačka možná větší radost než samotné publikum. Bohužel úspěch s prodejem lístků jako u vystoupení Beach House se neopakoval a dvouhodinovému programu přihlížela jen obstojně zaplněná polovina sálu, jehož prostor se pro menší akce zmenšuje.

Večer zahájila novozélandská zpěvačka Annabel Alpers vystupující pod přezdívkou Bachelorette. Její nesmělý projev v kombinaci s infantilní hudbou je občas až příliš prostý a někdy jí chybí potřebná dávka většího odhodlání a energičtější prezentace. Na druhou stranu je celý projekt na těchto prvcích postaven a když vidíte, že si celou produkci včetně pouštění projekcí obstarává sama, přijde vám to tak sympatické, že byste Annabel nejraději došli koupit lízátko/paňáka tequilly. Bachelorette se svým tak trochu DIY vystoupením asi příliš velké ambice dosáhnout většího úspěchu nemá, ale jako support k Wye Oak je ideální.

21 wye oak


Ti jsou se svou hudbou o pár stupínků výše. Stále se ale nedá hovořit o masivním průlomu, ani srovnání s komerčním úspěchem již zmiňovaných Beach House. Přitom tvorba Wye Oak je v současnosti ještě přístupnější než co kdy předtím. Znatelný posun k popu na aktuální desce Shriek byl znatelný i na pódiu. Stačilo sledovat výměnu nástrojů - čím více do minulosti hudebníci šli, tím hlasitější kytara byla slyšet. U nových písní už to byla zpravidla baskytara v rukou Jenn, která s občasným použitím kláves doprovázela Andyho neuvěřitelnou hru na bicí, při níž zároveň stíhal obsluhovat levou rukou svoje klávesy a syntetizátory. Bubenista (bubeník/klávesista) podával s výrazem typického odevzdaného basáka výkony, nad nimiž zůstával rozum stát.


Wye Oak dělají hudbu poměrně jednoduchou, přesto zvukově rozmanitou, kdy po dvou kytarových deskách přišli na Shriek s odlišným, elektronickým zvukem. Jejich show audio produkci doprovází skromně, s minimem světel a bez zbytečných efektů. Občas sice využijí nahraných samplů, ale většinu hrají živě a po svém. Proto se i některé verze od klidných studiových liší a živě obsahují výbušné konce, jako předvedli v závěru I Know The Law. Změny nálad ale ještě lépe deklaruje cover Running Up The Hill, který se celou první polovinu tváří nevinně, aby po druhém zopakování refrénu přidal na hlasitosti a naléhavosti.

34 wye oak


Příjemné vystupování na pódiu doplnil svou prací zvukař a povzbuzující diváci, které Jenn na samotný závěr odměnila nepříliš častým přídavkem akustické skladby Doubt. Ještě štěstí, že se před několika lety nerozhodla skončit, když přemýšlela o tom, že před 80 diváky nemá cenu hrát. A i když to při premiéře v Praze nebylo o moc větší číslo, snad se duo vrátí a obě strany budou opakovaně odcházet spokojeny.

text: Ondřej Bambas, foto: Jitka Říhová

0,00

čtenáři

hlasuj
zavřít