RECENZE: Inekafe rozmlátilo metronom na kusy

Vydáno 21.01.2015 | autor: redakce

Ačkoliv to po jejich rozchodu v roce 2006 vypadalo všelijak, Inekafe opět dokazuje, že ze scény hned tak nezmizí. Od comebacku už Vratko a spol. stačili vydat jednu desku, kterou pokřtili na palubě Boeingu 737, a první lednový den vydali další. Nese název Nevhodný typ a momentálně ji představují na evropském turné.

RECENZE: Inekafe rozmlátilo metronom na kusy RECENZE: Inekafe rozmlátilo metronom na kusy

Inekafe  Nevhodny typ  COVINE KAFE

NEVHODNÝ TYP
11 trax / 34:07 min

Tracklist: Zlý, Pár sráčov bohatých, Koniec zelenej bodky, Nezáujem, Nevhodný typ, Kopaničiarská, Strom, Na chvíľu, Čiernobiela, Nenadávajte na politikov, Iba vo filmoch

Inekafe dále jede na punkrockovém stroji, který sice pár let zpět odstavili na čas do depa a částečně obměnili posádku, ale rozhodně ne ke škodě. Dá se říci, že jim výše zmíněná čtyřletá pauza prospěla a zdá se, jakoby si ujasnili, že to, co dělali doposud, dělají dobře a chtějí v tom pokračovat. Punkrock s chytlavými riffy a průbojnými texty ze všedního života jsou základní pilíře jejich tvorby a na nich postavili i nové album.

Na aktuální desce dominují postřehy ze života "takového průměrného človíčka". Koniec zelenej bodky jest hejtem na sociální sítě a třeba Nezáujem je příběh jednoho zlomeného srdce. Zajímavou fúzí politiky a společenského postoje je track Nenadávajte na politikov s jasným poselstvím: "Nenadávejte na politiky, máte, co jste si zvolili, a sami byste v jejich pozici nebyli o nic lepší." Kontrastně svým tématem vyčnívá Čiernobiela věnující se úmrtí hokejistů, kteří zahynuli při havárii letadla v Rusku. Skladba se mimo jiné objevila v dokumentárním filmu 38, jenž byl poctou slovenskému hokejistovi Pavolu Demitrovi, blízkému příteli Vratka Rohoně a nejednou se objevil na jejich koncertu.

"Kafáči" popustili uzdu metronomu, a tak je tempo alba jako celku zběsilé a najde se na něm spousta adeptů na rozpoutání moshpitu. Pomalé songy jsou velmi vzácné a rozhodně zde není znát únava a apatie, která by se po dvaceti letech fungování kapely dala očekávat: nijak neovlivnění současným trendem syntezátorů a věrni svým kytarám plodí jeden řízný riff za druhým. Inekafe si na nic nehraje, nemá potřebu oblbovat své příznivce zbytečnými sóly a nicneříkajícími pózami. Proč by také měli? I z jejich textů čpí myšlenka upřímnosti, jako by říkali: "Pojď zapařit s námi, kámo, a nestyď se!"

Na první poslech se nabízí myšlenka, že Inekafe ztratilo recept na výrobu hitu. Asi těžko zde budeme hledat další Růžovou zahradu nebo Spomienky na budúcnosť. Skutečná hitovost ale vykrystalizuje na probíhající šňůře. Jak moc se písně z nového alba zaryjí do mysli fanoušků, ukáže až čas.

BEST TRAX:
Pár sráčov bohatých, Nevhodný typ, Nenadávajte na politikov
ZKUS TAKY: Totální nasazení - Zbytečnákapela.cz, Zoči Voči - Nikto z nás nie je bez chýb, Rybičky 48 - Tohle je rock'n'roll, vy buzny