RECENZE: Guns N' Roses nahráli megalomanskou show ve 3D

Vydáno 19.02.2015 | autor: redakce

Guns N' Roses pořídili záznam svého koncertu v centru hazardu. Po zhlédnutí téměř tříhodinové okázalé show je zřejmé, že nikam jinam by se nehodila lépe. Pokud navíc máte možnost užít si celou parádu ve 3D, budete mít pocit, že muzikanti i vnadné tanečnice jsou chvílemi doslova na dosah.

RECENZE: Guns N' Roses nahráli megalomanskou show ve 3D RECENZE: Guns N' Roses nahráli megalomanskou show ve 3D

GNR - APPETITE FOR DEMOCRACY 3DGUNS N' ROSES

APPETITE FOR DEMOCRACY (3D)
Universal Music
25 trax / 2:43:35

Tracklist: Chinese Democracy, Welcome To The Jungle, It's So Easy, Mr. Brownstone, Estranged, Rocket Queen, Live And Let Die, This I Love, Better, Motivation, Catcher In The Rye, Street Of Dreams, You Could Be Mine, Sweet Child O'Mine, Another Brick In The Wall (Part 2), November Rain, Objectify, Don't Cry, Civil War, The Seeker, Knockin' On Heaven's Door, Nightrain, Used To Love Her, Patience, Paradise City

Vybrané hity GNR si můžete v posledních letech užívat ve dvou variantách. Poslouchat ikonického kytaristu Slashe je zážitek, zpochybňovat kvality zpěváka Mylese Kennedyho snad nikoho nenapadne. Nicméně patříte-li mezi ty, kteří mají skladby s Axlovým ječákem zaryté hluboko pod kůží, nikdo jiný váš apetit po oblíbených peckách neuspokojí lépe. Zpěvák pochopitelně už není na scéně tak akční jako na počátku 90. let, kdy byla skupina na vrcholu. Mnoho fanoušků ve vzpomínkách zamrzlo právě v tomto období, které v podstatě skončilo v červnu 1993 posledním koncertem gigantického Use Your Illusion Tour.

Letopočet se bohužel zastavit nedá, takže po padesátníkovi (v době koncertu) podobnou výbušnost žádat nelze. Není těžké najít na jeho výkonu chyby a obvinit ho, že celý "cirkus" kolem má hlavně odvést pozornost od výkonu frontmana. Byl by to ale hodně zjednodušený pohled. I když třeba Another Brick In The Wall (Part 2) od Pink Floyd přejde v November Rain, při které se Axl i s klavírem vznese nad hlavy diváků. Komu to nestačí, může svou pozornost upřít na vzdušnou akrobacii na šálách v podání dvou umělkyň. Jestliže ani ty nezaujmou, na lávky nad publikum vybíhají kytaristé. O spoře oděných tanečnicích už byla řeč. Avšak stačí zkontrolovat starší videa na YouTube a zjistíte, že už před více než dvaceti lety by musela být ve vybraných pasážích celá stage striptérkami doslova obalena...

Jelikož naživo Axlův zpěv mezi špičku nikdy nepatřil, v jeho případě zub času nic významného neukousnul. Výsledek jeho snažení je více než uspokojivý. Výrazný prostor dostali i ostatní. Basák Tommy Stinson dal prostřednictvím své Motivation vzpomenout na punk rockovou vypalovačku Attitude, kterou si od Misfits půjčoval Duff McKagan. Ron "Bumblefoot" Thal zazpíval Objectify. Kromě už tradičních coververzí Live And Let Die a Knockin' On Heaven's Door zazněla i The Seeker legendárních The Who. Druhý pamětník starých časů Dizzy Reed zahájil No Quarter od Led Zeppelin (na obalu uvedena není, v bookletu naopak ano).

Současní Guns N' Roses už nejsou divokou a nevyzpytatelnou rokenrolovou bandou. Axl společně se svými parťáky fanouškům servíruje detailně propracovanou rockovou show nebývalé stopáže. Pompézní a svým způsobem přeplácaná podívaná věrně kopíruje místo vzniku - tedy Las Vegas, kde byla v listopadu 2012 nahrána. DJ Ashba ani nikdo další nebyl u toho, když Axl a spol. tvořili kultovní album Appetite For Destruction. Díky Roseově přítomnosti odkaz Guns N' Roses přesto udržují v té nejautentičtější podobě, která je momentálně k dispozici. Kromě koncertu disk obsahuje také rozhovory se čtveřicí Dizzy Reed, Tommy Stinson, Ron Thal a DJ Ashba. {vypnoutlink:Pink,Queen}

BEST TRAX: Welcome To The Jungle, Rocket Queen, Nightrain
ZKUS TAKY: Velvet Revolver - Live In Houston, Slash - Made In Stoke, Sebastian Bach - ABachalypse Now

Tomáš Rumler