Vydáno 01.07.2015 | autor: redakce
Co ukazuje pohled do žebříčků na začátku léta? Že Češi stále kupují především desky domácích interpretů v čele s Kryštofem a Kabátem a že v přehledu nejúspěšnějších singlů se zatím žádná vichřice nechystá. V USA i celosvětově vedou Wiz Khalifa a Charlie Puth s osvědčeným hitem k sedmému dílu Rychle a zběsile.
V ČESKU TÁHNOU OSVĚDČENÁ JMÉNA
S naší novou rubrikou věnovanou rošádám ve světových hitparádách začínáme na začátku prázdnin, tudíž nelze čekat, že vzhledem k takzvané okurkové sezoně uvidíme nějaké velké kotrmelce. Fanoušci v Česku už čtyři týdny po sobě nejčastěji kupují novou desku skupiny Kryštof Srdcebeat. Ta i tentokrát v bitvě gigantických kapel odsunula na druhé místo Kabát s jejich novinkou Do pekla / Do nebe. Poražení rockeři se ale nedávno nechali slyšet, že žebříček je neobjektivní, protože nezahrnuje nosiče prodané skrz exkluzivní distribuci v Tescu.
Pravdu sice částečně mají, neboť IFPI skutečně reflektuje jen určitou část distribučních kanálů, sluší se ale dodat, že i Krajčo a spol. nechali svou desku prodávat na pobočkách T-Mobile, tedy mimo standardní systém. Příští týden ale lze očekávat změnu: vychází nová deska Tomáše Kluse Anat život není, která je vzhledem k písničkářovým minulým úspěchům jednoznačným favoritem na pomyslné zlato.
Kryštof bodují i v singlech - kromě 10. Srdcebeatu startuje na 29. místě čerstvá novinka Ty a já, která se minulý týden dočkala velkolepě pojatého klipu. Nejhranější domácí písničku v rádiích mají ale aktuálně Chinaski - Každý ráno je celkově třetí. Více už dramaturgové pouštějí jen hit Firestone norského DJe Kyga, který po Maďarsku, Polsku nebo Libanonu slaví nově zlato i u nás, a na dvojce Belgičana Lost Frequencies s Are You With Me, který vyhrál minule. Obě písničky přitom bodují i na Slovensku (Kygo je 2., Lost Frequencies 3.), lépe jsou na tom u našich sousedů jen britští elektromágové Years and Years se singlem King.
AMERIČANÉ VZPOMÍNAJÍ NA MRTVÉHO HERCE, BRITÁNIE ZAŽILA DÍVČÍ VÁLKU
A jak to vypadá ve světě? První místo singlového žebříčku drží v United World Chart dvojice Wiz Khalifa a Charlie Puth - jejich See You Again, pocta mrtvému herci Paulu Walkerovi, je navíc nesesaditelná i v pořadí amerického Billboardu. Tam jí nejvíc šlape na paty Taylor Swift s bývalou jedničkou Bad Blood a k medailových stupňům se pomalu, ale jistě blíží OMI s letním hitem Cheerleader, který už zbořil nejeden evropský žebříček. V USA je zatím čtvrtý. Nedaří se naopak Madonně, první dva singly z alba Rebel Heart se nevešly ani do první stovky a ten třetí Bitch I'm Madonna je aktuálně 84. s neslavnými vyhlídkami do budoucnosti.
Nového lídra hlásí alespoň Británie - Jason Derulo ustoupil po několika týdnech na první pozici s Want To Want Me na bronz a čelo přenechal Tinie Tempahovi, kterámu v Not Letting Go asistuje hlas Jess Glynne.
V albech se na jedničku vracejí noví Florence And The Machine (recenze), kteří minulý víkend zazářili na festivalu Glastonbury, díky čemuž za sebou nechali debut alternativních rockerů Wolf Alice s názvem My Love Is Cool. Byla to tak trochu dívčí válka, obě kapely totiž mají za mikrofonem ženu - Florence Welch jistě představovat nemusíme a Ellie Rowsell v sestavě Wolf Alice vpravo doporučujeme k hudebnímu seznámení.
To v USA se na vrcholu nevyhřívá žádný debutant, ale sedmašedesátiletý James Taylor. Prvního albového vítězství se doma dočkal až s řadovkou číslo 17. Na třetím místě zahajuje své tažení žebříčkem Adam Lambert s The Original High, stejná pozice mu patří i v globálním pořadí United World Chart, kde rovněž vede Taylor. Stačilo mu k tomu 123 tisíce hitparádových bodů.
Tip týdne: Mika - No Place In Heaven
V celosvětovém pořadí je nová deska Miky, jednoho z headlinerů blížících se Colours of Ostrava, sedmá, v jeho domovské Británii až devatenáctá, v Česku se pohybuje ve čtvrté desítce. Zpěvák už z komerčního hlediska zažil i lepší časy, co se propracovanosti jeho písniček týče, je tomu ale přesně naopak. No Place In Heaven spojuje popovou lehkost s mírně melancholickými texty a do letních dní bude ideálním společníkem. Recenzi pro vás chystáme.
text: Josef Martínek