RECENZE: Motörhead hrají stále stejně, přesto opět skvěle

Vydáno 02.09.2015 | autor: redakce

Zprávy z tábora Motörhead jsou poslední dobou většinou špatné. Na novém albu se ale skupina představuje v mnohem lepší formě, než je současná koncertní realita. Z magického stříbrného kotouče se valí stejná smršť, jako je u této party už čtyřicet let dobrým zvykem. Sice přesně víte, co kouzelník vytáhne z klobouku, jeho triky ovšem nezevšední a stále baví.

RECENZE: Motörhead hrají stále stejně, přesto opět skvěle RECENZE: Motörhead hrají stále stejně, přesto opět skvěle

motorhead bad magicMOTÖRHEAD
BAD MAGIC
Sony Music
13 trax / 42:50 min

Tracklist:Victory Or Die, Thunder & Lightning, Fire Storm Hotel, Shoot Out All Of Your Lights, The Devil, Electricity, Evil Eye, Teach Them How To Bleed, Till The End, Tell Me Who To Kill, Choking On Your Screams, When The Sky Comes Looking For You, Sympathy For The Devil

Může ještě někoho překvapit kapela, která je na scéně tak dlouho? Lze zaskočit fanoušky, když do početné diskografie přidáte položku číslo 22? Dá se implantovat vlastní otisk do téměř půl století staré skladby, kterou časopis Rolling Stone umístil na 32. příčku ve svém žebříčku 500 nejlepších písní všech dob, aniž by si skupina uřízla ostudu, protože upravuje něco, co bylo vlastně dokonalé již na první pokus? Odpovědi jsou překvapivé - třikrát ano.

Údiv pochopitelně není vyvolán obsahem Bad Magic, který zůstává věrný dlouhé tradici Motörhead, ale už samotným faktem, že novinka je vůbec na světě. Za prvé vychází už necelé dva roky po velmi dobře hodnoceném Aftershock. Za druhé - a to především - příznivci tohoto tria byli v poslední době často zásobováni neradostnými informacemi o zkrácených či úplně zrušených koncertech z důvodu podlomeného zdraví frontmana.

Lemmy svůj životní postoj jasně vyjadřuje už názvem úvodní skladby Victory Or Die. Žádné kompromisy. Zatímco souboj s časem ještě nikdo nevyhrál a v tuto chvíli to není rocková ikona, kdo tahá za delší konec provazu, nová nahrávka jeho kapely je jednoznačným triumfem. Pár měsíců před sedmdesátými (!) narozeninami Lemmy Kilmister sešlápnul pedál až k podlaze, zvolnění přichází s jedinou baladou Till The End. Zdatně mu sekunduje i Mikkey Dee, který svými bicími pohání celé soukolí nekompromisně vpřed. Na CD přispěl v písni The Devil také Brian May. Upřímně řečeno - nezahraje nic, co by nesvedl Phil Campbell. Jestli někdo odhalí přítomnost kytaristy Queen bez předchozího upozornění, nezbývá než smeknout sluchátka až k zemi.

Metal? Punk? Hard rock? Motörhead! Víc není třeba dodávat. Pomineme-li tradiční nářky na nulový progres, příp. zbytečnost vydávat desku, kterých už mají fanoušci ve sbírce přes dvacet, není albu Bad Magic v podstatě co vytknout. Příjemným bonusem je závěrečný cover Sympathy For The Devil od Rolling Stones. Vkusná pocta dalším rockovým dinosaurům, kteří podle legend přežijí i konec světa.

Je nová kolekce písní vyčpělé a dokola recyklované retro? Nebo další důkaz, že Kilmisterův syrový a hlasitý rock n' roll funguje v každé době a tudíž nestárne? Je-li je vám bližší druhá varianta, pravděpodobně neřešíte, že zní čtyři dekády pořád stejně. Motörhead na své cestě nezastavují ani neodbočují. Je možné, že Bad Magic je jejich cílovou stanicí. Pokud se tato obava časem potvrdí, nemají se za co stydět. Do finiše neklopýtají, nejsou zadýchaní. Od začátku až do konce drtí vše, co se jim postaví do cesty.

BEST TRAX: Victory Or Die, Thunder & Lightning, Electricity
ZKUS TAKY: Iron Maiden - The Book Of Souls, Slayer - Repentless, The Head Cat - Walk The Walk...Talk The Talk

Tomáš Rumler