Lednové recenze

Lednové recenze Lednové recenze

SEAL
HITS

Warner Bros
34 trax / 156:07 min

Poněkud tradiční výběr.
Výběr hitů britského zpěváka Seala je skutečně vyčerpávající. A to ve smyslu počtu vybraných písní i délky nahrávky. Ovšem nedovedu si představit, že by si i ten největší "sealovec" poslechl více než dvaapůlhodinovou nahrávku celou v kuse. Co však napoví dvě nové nahrávky rámující poněkud tradiční, a proto nijak nepřekvapující výběr? Úvodní I Am Your Man (nemá nic společného se skladbou Leonarda Cohena) je soulem jako řemen z dílny dua Ashford & Simpson. Ukazuje, že jeho nenapodobitelnému hlasu více sluší akustické nástroje než místy trochu chladný elektronický podklad. Do uší se pěkně zařazávají také dechové nástroje s bublavou basou v závěrečném Thank You, takže o budoucnost šestačtyřicetiletého londýnského rodáka bych strach neměl.
A minulost? Dvojdisková edice Hits vedle nabízí vedle úspěšných písní, mezi nimiž pochopitelně nemůže chybět pseudorenesanční batmanovské melodie Kiss From A Rose nebo diskotéková pecka Crazy, obsahuje i skladby ze známých soundtracků (This Could Be Heaven), hitové remixy a zcela nový koncertní track v podobě směsi skladeb z posledního Sealova alba Soul. Ta je asi hlavním důvodem, proč tenhle výběr pořídit i přes existenci Sealovy kompilace Best 1991-2004. A při jeho poslechu se můžeme těšit na nové nahrávky borce brazilsko-nigerijského původu. Seal Henry Olusegun Olumide Adeola Samuel se snad písní Thank You neloučí na moc dlouho.
Roman Jireš

OVERKILL
IRONBOUND

Nuclear Blast
10 trax / 57:51 min

Temná atmosféra úvodního The Green And Black zní jako z filmového hororu, ale od dalšího tracku, titulního Ironbound, už je to starý dobrý thrash metal jak má být. Kapela z New Jersey už má za více než 20 let své činnosti hodně za sebou a na výsledku je to sakra znát. Šestnácté studiové album je podle očekávání vražedným balzámem na uši milovníků staré metalové školy a respektovaná parta se zpěvákem Bobby "Blitz" Ellsworthem se na něm správně drží svého kovového řemesla.
(rj)

MUSTASCH
MUSTASCH

Nuclear Blast
12 trax / 43:40 min

Úvodní skladbu Tritonus můžeme brát jako smyčci podpořené intro, které jsou použitým riffem jakousi poctou Black Sabbath, a pak už na nás kapela ze švédského ostrova Orust cení své vlastní rockové zuby. Člověk by řekl, že tenhle žánr musí být za ta léta vybrakovaný jako pohraniční město v období třicetileté války, ale Mustasch dokazují, že i nové rockové variace mohou být zábavné. Fakt jim to šlape, jejich melodické písně jsou dobře vystavěné, a když do toho zazní housle, zapomenete na kecy o chladných seveřanech.
(rj)

THROWDOWN
DEATHLESS

Nuclear Blast
12 trax / 55:20 min

Neúprosný rytmus pochodující armády a zároveň překvapivé melodické pasáže - tak začíná skladbou The Scythe své album trio z Texasu, které tak šlape na paty kolegům ze zavedenějších skupin, jako jsou Pantera, Machine Head, Sepultura nebo Alice in Chains. Album Deathless nenabízí jen nadupanou energii, ale také svěží harmonické postupy, díky kterým je tahle nahrávka hezky pestrá. A když se do toho zpěvák Dave Peters v Ouroboros Rising pořádně opře, nuda nemá šanci.
(rj)

0,00