Grasscut: hudba o Británii

Vydáno 10.12.2010 | autor: PR

Grasscut mají na svědomí album, které vyšlo na značce Ninja Tune. Debutem vzdali hodl britské krajině, podobně jako Aphex Twin nebo Boards of Canada cítí touhu vykreslit přírodu hudbou.

Grasscut: hudba o Británii Grasscut: hudba o Británii

 
Ve středu 15. prosince pánové Andrew Phillips a Marcus O' Dair přijedou desku 1 inch/1/2 Mile představit do Paláce Akropolis na oslavu XX. narozenin Ninja Tune v Česku.
 
Jak si se seznámil s hudbou?
Už jako dítě jsem chodil do sborů a hrál ve školním orchestru. Později jsem začal skládat vlastní muziku a na univerzitě s ní prorazil v televizi.
 
Jak vznikli Grasscut?
Potkali jsme se s Marcusem v jedné kapele, s kterou jsme jeli turné. Cestou jsem skládal melodie, ke kterým mě inspirovaly události, co jsme viděli různě po Británii. Pak přišlo pár nabídek na koncert a na to se nabalovaly další.
 
 
Prozradíš, kam směřuješ při skládání?
Nejdůležitější je, aby naše hudba byla neotřelá, experimentální, nic obyčejného, musí být emotivní. Abychom toho dosáhli, používáme rozmanité hlasy z minulosti i současné.
 
Doslova z vás vyzařuje anglismus. Je to kalkul?
Podívej, celá naše první deska je o Británii - o nákupních centrech v Sheffieldu, velšských horách a samozřejmě o pahorkatině Sussex Downs. Neděláme to plánovitě, vychází to ze mně, mého života. Až na ty nákupní centra, pochopitelně.
 
Skvěle balancujete mezi nostalgií a progresí. Která část je pro vás podstatnější?
Nesouhlasím, že zvuky a hlasy z minulosti musí nutně být nostalgické. Myslím, že mě to naplňuje, jak navštěvuji minulost nebo se ji snažím obnovit vlastní cestou. Británie je plná odkazů do historie, je to velmi stará země, ale současně se toto vše koná nyní, kdy žijeme uprostřed velkých změn. Myslím, že v pořádku komponovat staré zvuky a hlasy do elektronické hudby.
 
Čím máte vybavené studio?
To se ani nedá vypočítat, mnoho nástrojů, mikrofonů, klávesy, činely, bicí, piano. Používám starou verzi Abletonu a několik dalších programů. Jo a na mobil si nahrávám zpěv ulice.
 
 
Máte opravdu pěkný obal. Jaký důraz tomu kladete?
Díky. Je to hodně důležité. Máme kliku, že pracujeme s designerem Pedrem Brownem, renesančním člověkem, on je autorem přebalu. Zasvětil nás do designu. Jen tak hudba vyzní, jak má.
 
Řešíte hodně reakce lidí?
Nadchlo nás, jak pěkné recenze vyšly. Myslím, že když dají lidi desce čas a pozorně si ji naposlouchají a pochopí vás, bude se jim líbit. I když samozřejmě, že ne všem.
 
Co váš čeká v nejbližších dnech?
Kromě Prahy jedeme ještě do Holandska, pak vyrážíme na britskou šňůru. Leden, únor, březen jedeme po Francii. A už také pracuju na nové desce.
 
Zdroj: Monobrow

DM
zavřít