S MONKEY BUSINESS NA MATEŘSKÉ

Vydáno 30.12.2006 | autor: redakce

MONKEY BUSINESS prožívají zvláštní období „kapely na mateřské“, přesto jejich tvůrčí potenciál úplně nezahálí. Úplný rozhovor s nimi si můžete přečíst v aktuálním REPORTU, pár perliček, které se do časopisu nevešly, právě zde.

S MONKEY BUSINESS NA MATEŘSKÉ S MONKEY BUSINESS NA MATEŘSKÉ

Pokračování rozhovoru s Matějem Ruppertem a Pavlem Mrázkem z MONKEY BUSINESS z Reportu 11/04.

text Ondřej Fencl, foto Roman Černý 

Sami se za funky kapelu nepovažujete, této nálepky se ale asi už nezbavíte.

Pavel: My jsme to ani nikdy neříkali. Nás baví George Clinton, ale když vezmeš třeba naší první desku, tak tam je i osmdesátkový sentiment a další věci. Z funku bereme spíš pocit. Na koncertech hodně dbáte na image. Pavel: Nás baví pestrost a barevnost ve všem včetně oblékání, to k tomu patří. Všichni čeští muzikanti nosí černé džíny. Vždyť na ty lidi se nedá koukat.

Stabilně máte potíže na festivalech, s vašim jménem už má leckdo, neříkám že vaší vinou, spojenou předlouhou zvukovou zkoušku a technické problémy. Proč vlastně na festivalech hrajete, když to tak často dopadá právě takto?

Matěj: Na festivalech už hrát nebudeme! Letos to zpečetil Český Brod. Průšvih. Lidi přijdou na Monkey Business a my půl hodiny po avízovaném začátku nehrajeme, všechno hvízdá a už jsme za pitomce. Pavel: Pořadatel šetřil peníze a zaměstnal unavené, nekvalifikované lidi, kteří nebyli schopní najít mikrofonní šavli. Nás tohle nebaví. Matěj: Málokomu dojde, že za to třeba vůbec nemůžeme my. Já jsem si přečetl recenzi na Český Brod a jako největší mínus jsme tam byli my a naše dlouhá zvukovka. Ano, je to náš problém. A proto už na festivalech hrát nebudeme, pojedeme si naše koncerty a tam to bude skutečně naše zodpovědnost. Pavel: I lidi si to víc užijou. Dostanou za ty peníze to, co mají dostat.

Jak si vysvětlujete, že řada kolegů festivaly bez problémů zvládá?

Pavel: Je to tím, že jsme extrémně nároční na zvuk. Je nás sedm až osm a jenom synťáky pojmou deset nebo patnáct šavlí. Propojit to všechno rychle, to je kumšt. Ale třeba letošní Colours of Ostrava dokázal, že to jde. Dokonalá organizace, zvučili jsme si jak dlouho jsme chtěli, bylo tam prázdno. A v určený čas se pak lidi přesunuli na naše vystoupení. Chce to akorát myslet. Matěj: A někdy taky stačí udělat humbuk (smích). V Ostravě byla u zvuku ta samá parta lidí, co na Rock For People. Dostali od nás velkou sodovku, řekli jsme jim, že jestli přijde sebemenší problém, odjíždíme a svedeme to na ně a dopadlo to výborně. Jenže to byla bohužel světlá výjimka.

Co plánujete do budoucna?

Matěj: Děláme na nové desce, která by měla vyjít na jaře. V prosinci jedeme šnůru asi deseti koncertů, která vyvrcholí před Vánoci v Lucerně. A pak nebudeme pět měsíců hrát, protože Tonya je těhotná. Monkey Business budou na mateřské.


www.monkeybusiness.cz

zavřít