Vydáno 29.10.2007 | autor: redakce
Čas od času (naposled v R 7-8/07) se na tomto místě zaobírám událostmi, které hýbou nahrávacím průmyslem a protože se v poslední době množí takové, které se dají označit za zcela převratné a revoluční, jistě zaslouží v REPORTU větší a častější pozornost. Můj další příspěvek na téma Budoucnost hudby, resp. jejího prodeje a šíření nemůže začít jinak než zmínkou o Radiohead, kteří se zachovali ještě radikálněji než třeba svéráz Prince: opustili mateřskou loď EMI a svou novinku In Rainbows (recenze v tomto čísle) servírují dvojím, diametrálně odlišným způsobem:
Skupina svůj originální krok odůvodňuje touhou zkusit něco nového, otestovat, na kolik si fanoušci její hudby vlastně cení. Asi tuší, že takovýmto gestem náklady na nahrávání a další produkční výdaje nepokryje a její experiment může motivovat jen dostatečně zavedené a bohaté umělce. Jak by asi dopadla tuzemská kapela s podobně velkorysým přístupem? Raději nedomýšlet :-) .
Každopádně se zdá, že pomazané radiohlavy svým činem naočkovaly Jamiroquai nebo Oasis, kteří se prý rovněž nemají k tomu, aby o distribuci svých nahrávek nechaly rozhodovat major labely. Otázkou je, zda jim to dovolí smlouva. Z té se už vyvázali Nine Inch Nails, aby očekávané album (s dobře zapamatovatelným názvem Y34RZ3R0R3MIX3D) nabízeli digitální formou.
Na NIN.com se dozvíte také o záměrech s jejich dalšími novými tituly, z nichž je patrné, jak moc Trent Reznor touží (po 18 let pod nahrávacím kontraktem) po změně a inovaci hudebního byznysu. Nechává si však otevřená zadní vrátka do kamenných obchodů, lišák jeden, a proto deska vychází současně i u Interscope 20. listopadu.
Další příklady nově vyšlapávaných cest a trendů v gramoprůmyslu se dočtete ve velkém materiálu v některém z příštích číslech. Budeme rádi, když se do té doby seznámíme s vašimi názory, vždyť hlavně vy, fanoušci hudby, byste měli určit jeho budoucnost. Pište na redakce@ireport.cz, jsme moc zvědaví, jak to vidíte!
Jarda Hudec, vydavatel