Vydáno 28.05.2009 | autor: redakce
Ač bych nerad někoho podceňoval, mám za to, že éru Osvobozeného divadla a jména Voskovce, Wericha a Ježka mohly naše generace zaznamenat leda z učebnic nebo z filmových komedií a pohádek, vždyť jde z dnešního pohledu o „dobu kamennou“, kdy tahle trojka vévodila českému entertainmentu. Šlágry V+W, většinou z hlavy geniálního Jaroslava Ježka, zlidověly někdy před válkou a nebýt jejich nadčasovosti, už je dávno pohřbili fašisti a komunisti.
Že ale nejsou jen soustem pro historiky a staromilce, dokládá aktivita Martina Zellera a několika spřízněných, veskrze metalových a HC kapel, které se odhodlaly připomenout i těm nejmladším, co po těchto rebelujících umělcích zůstalo. Nahrály tucet nejznámějších písniček po svém a výsledek jejich několikaměsíčního snažení poznáte z přiloženého CD Hudba stoprocentních mužů aneb Na shledanou v lepších časech.
Rockeři už podobným způsobem složili poctu např. Jiřímu Schelingerovi nebo Olympiku, ale na tribute v takovém rozsahu si ještě nikdo v Česku netroufl. Od legendárních „véček“ kdysi převzali Die El. Ellefant s Danem Bártou evergreen Život je jen náhoda a podobně učinila Lucie s Kloboukem ve křoví, ovšem pořádnou sondu do Ježkovy tvorby provedli až teď chlapíci z tvrděrockového undergroundu.
Osvobozené divadlo rocks! Respect.
Jarda Hudec, vydavatel