RECENZE: Duran Duran - All You Need Is Now

Vydáno 08.05.2011 | autor: Hana Bukáčková

Kapela Duran Duran vznikla už v roce 1978 v anglickém Birminghamu a v 80. letech patřila k nejúspěšnějším kapelám, jaké Velká Británie světu dala. Zdá se, že vrchol pro kapelu přišel až nyní, a to s třináctou studiovou deskou All You Need Is Now. Přečtěte si recenzi Terezy Vavrouškové.

RECENZE: Duran Duran - All You Need Is Now RECENZE: Duran Duran - All You Need Is Now

all-you-need-is-now-duran-duranDURAN DURAN
ALL YOU NEED IS NOW
Mystic Production
14 trax / 56:44 min

Duran Duran jsou zpět. Ne, že by předtím někam odešli, ale naštěstí zanechali experimentů s podivnými produkcemi na předchozích deskách, a vrátili se ke své podstatě. Když dělal jejich předešlou desku Red Carpet Massacre Timbaland, znělo to jako Timbaland plus někdo. Když ji dělá Mark Ronson, zní to jak Duran Duran s Markem Ronsonem. Tajemstvím téhle úspěšné kolaborace je fakt, že Mark je dlouholetým duranovským fanouškem, podařilo se mu tedy přesně zachytit gró kapely a přidat k tomu svoje typické synťáky a moderní zvuk. Takže kromě toho, že má teď Simon Le Bon vousy, vůbec nepoznáte, že se mezi Wedding album a All You Need Is Now odehrálo něco špatně (doslova).

Otvírák desky All You Need Is Now je zároveň prvním singlem, a taky největší peckou na albu. Funkové Blame The Machines a druhý singl Girl Panic! vás zavedou zpět do dob džínových kompletů, špatných účesů a velkých brýlí (tzn. do osmdesátek nebo minulého pátku na zastávce MHD ). Mediterranea náladou připomíná Save A Prayer a instrumentálně je to jedna z nejpropracovanějších věcí na desce. V The Man Who Stole A Leopard můžete slyšet hlas Kelis a na albu si zahostovala i zpěvačka ze Scissor Sisters. Slabé místo na desce nehledejte, jelikož tento počin se může směle zařadit do bestofky Duran Duran, a koneckonců i vaší celé hudební sbírky.

Album jste mohli v osekané verzi slyšet v digitální podobě na konci loňského roku, a v březnu vyšlo na fyzickém nosiči s bonusem pěti písní. Simonův hlas za ta léta vůbec nezestárnul, takže ani pro novou generaci posluchačů není pozdě se stát v roce 2011 fanouškem Duranů. Alespoň si o nich můžete pokecat s rodiči. A taky o džínových kompletech.

7/7
Tereza Vavroušková

0,00