LIVE: Okoř se šťávou nabídla kvalitní hudbu i erotické zážitky

Vydáno 09.06.2011 | autor: redakce

Už mu to začalo... První festivalové pivo, první festivalový párek, první festivalový erotický zážitek a první hudební nadšení i mírné rozpaky. Tradiční festival Okoř se šťávou, který se v podhradí Okoře u Prahy konal již potřinácté, (nejen) pro mě znamenal otevření letní festivalové sezony.

LIVE: Okoř se šťávou nabídla kvalitní hudbu i erotické zážitky LIVE: Okoř se šťávou nabídla kvalitní hudbu i erotické zážitky

035 krystofNa úvod rovnou prozradím, že největší úspěch na 13. ročníku festivalu Okoř se šťávou, který skončil v neděli nad ránem v podhradí Okoře u Prahy, měla bezkonkurečně kapela Kryštof. Ostravská banda v čele se zpěvákem a kytaristou Richardem Krajčem nejdříve dlouhou zvukovou zkouškou aspirovala na pomyslný titul "Prudič festivalu", ale hned při úvodním Rubikonu se okamžitě chytla většina ze 4000 přítomných diváků, dvojnásobný počet než loni. "Krásný začátek festivalové sezony," konstatoval spokojeně Krajčo.

Festival Okoř se šťávou v malebném prostředí romantické zříceniny začal koncertem zpěváka a kytaristy Josefa IX. a nabídka pokračovala jmény jako Vltava a Lety mimo, Následující Vladimír Mišík potěšil svojí zdravotní formou a spolu s Etc..., o jejichž formě netřeba pochybovat, ukázal, že se svou bigbítovou klasikou plní funkci jakési "povinné festivalé jízdy pro mladé".Následující UDG si letošní Okoř zjevně užili. Jejich klasické festivalové vystoupení rozhýbalo a rozezpívalo stále houstnoucí dav a členy kapely zjevně potěšilo, že jim v prvních řadách aplaudovaly také členky basketbalové reprezentace Tereza Pecková, Jana Veselá a Iva Večeřová. Ztepilým sportovkyním nemohly konkurovat ani dvě mladé dívky, které se pod pódiem vlnily v odvážných podprsenkách.

027 bspKapela na závěr svého vydařeného setu oznámila publiku, že přijde něco pomalejšího a zakončila vystoupení stařičkým Hvězdářem. "Téhle písničky už se asi nikdy nezbavíme," nechal se v zákulisí slyšet bubeník Jugi.

Slušně nasazenou laťku neshodili ani B.S.P., přestože se pánové Balage, Střihavka a Pavlíček na pódiu sešli po mnoha letech. Všechno šlapalo jak se na tak zkušenou kapelu sluší a patří a já se snad  posté přesvědčil, že Země vzdálená je jednou z nejvydařenějších písní v histori tuzemského popu.

Zajímavé okamžiky nabízela také vedlejší scéna, kde svou syrovou rockovou produkcí šokovala nepřipravené publikum kapela Hentai Corporation nebo šarmem zaujalo dívčí trio K2, které oproti loňsku přijelo zejména s původní tvorbou, a tak nedošlo na očekávané covery AC/DC. "Ony už s tím nechtějí být spojovány tak jako v minulosti," prozradila maminka zpěvačky a kytaristky Kláry Gajové. Festival v Okoři opět nabídl jistoty, mezi které patří přítomnost Petra Hapky v zákulisí, létající lampiony na pozadí osvícené zříceniny, cyklisté sjíždějící se ze širokého okolí a rodiče přebalující v areálu malé děti.

o38 krystofAle zpět k muzice. Bohužel mírné rozpaky zanechalo vystoupení Českého srdce. Je mi to líto, protože jejímu lídrovi Michalu Šenbauerovi vděčíme za tuhle příjemnou akci, která ho určitě stála spoustu úsilí. Těžko po něm proto můžeme chtít soustředění a sehranost kapely, jejíž vystoupení navíc rozbil bláznivý bretaňský flétnista Pol Huellou v roli hosta a křest koncertního DVD. Víceméně improvizované vystoupení svojí neprofesionalitou a špatným zvukem ostře kontrastovalo s předchozí show kluků z kapely Kryštof.

Nevděčná úloha ukončit v ranních hodinách slušně rozjetý večírek připadla na Sto zvířat. Tihle matadoři tuzemské festivalové scény si však zkušeně podali zbylé stovky přítomných Nejkraší cestou do Něžného Novgorodu.

Jak vidno, hudebních zážitků naservírovala Okoř se šťávou více než dost. A ten erotický? Vedle holek v podprsenkách na UDG se o něj postrarala dvojice, kterou při výjezdu z parkoviště vůbec světlem auta nevyrušil z radovánek. Léto budiž pochváleno!

text Roman Jireš, foto Daniel Hlaváč
5/7

0,00