LIVE: Janet Jackson v Berlíně přilákala i bratrovy fanoušky

Vydáno 26.06.2011 | autor: redakce

Sestra Michaela Jacksona a držitelka pěti cen Grammy Janet Jackson se po třinácti letech vrátila do Evropy v rámci svého turné Number Ones, Up Close and Personal Tour. A návrat to byl opravdu zdařilý.

LIVE: Janet Jackson v Berlíně přilákala i bratrovy fanoušky LIVE: Janet Jackson v Berlíně přilákala i bratrovy fanoušky

berlin-2JANET JACKSON
TEMPODROM, BERLÍN
24. 6. 2011

Koncept celého turné byl naprosto odlišný od všech jejích předchozích turné. Slečna Jackson si vždy potrpěla na extravagantní kostýmy a velkou produkci. Pro tentokrát se rozhodla zvolit přístup více osobní a minimalistický – malé koncertní haly, žádné kostýmy a jen pár tanečníků. Zda tak udělala opravdu, aby se přiblížila a odvděčila fanouškům, či za tím stojí malý zájem o její poslední hudební počiny, se můžeme pouze dohadovat. Ale ve výsledku je to vlastně jedno. Fanoušek dostal, co chtěl, a užil si skvělou show!

Jediný koncert v Německu se odehrával v berlínské hale Tempodrom, která má kapacitu kolem tří tisíc návštěvníků. Lístky byly již několik týdnů vyprodány a za Janet se vydali fanoušci z různých částí Evropy. Začátek byl ohlášen na osmou hodinu večerní a už kolem šesté se u vchodu do haly začali scházet její nejvěrnější obdivovatelé - od kníratého motorkáře až po šestiletou holčičku s dready. Mezi návštěvníky koncertu se objevilo mnoho lidí v tričku s motivem Michaela Jacksona, kteří svůj outfit ještě „vylepšili" klobouky či blýskavou rukavicí. Dokonce se dostavilo několik dvojníků MJ. "Na čí koncert vlastně jdou?," říkala jsem si...

Janet neměla pro svoje evropské koncerty žádného předskokana, a proto její samotné vystoupení začalo krátce po osmé. Před první písní se na promítacích plátnech objevilo působivé intro, po kterém následoval videoklip Rhythm Nation, jenž věnovala berlínským fans. Live jako první zazněla pecka The Pleasure Principle, kterou zpěvačka otevírala i své předchozí turné. Potom už následoval hit za hitem. A přestože všechna místa v hale byla na sezení, publikum se hýbalo společně s hlavní hvězdou večera. Ta si energie, kterou její fanoušci sršili, užívala a nešetřila úsměvy a potlesky. Po tanečních hitech však zmizela z pódia a na screenech se objevil sestřih několika filmových a televizních hitů, které nás měly naladit na další část představení, tvořené baladami.

Janet si nenápadně sedla na stoličku uprostřed pódia a zazpívala všechny své známé pomalé písně, včetně posledního singlu Nothing. Ten sice publikum tolik neocenilo, přesto má bezpochyby svoje pevné místo vedle takových hitů, jako jsou Let's Wait Awhite či Again. Po této pomalé pasáži následovalo jamování doprovodné kapely, která se předvedla v nejlepším světle. Ale ani Miss Jackson nezůstala pozadu, vrátila se na stage plná skotačivé nálady a spustila Escapade nebo When I Think Of You. Největší úspěch u publika měla podmanivá melodie That's The Way Love Goes, která nenechala v klidu ani největšího suchara. Velkým lákadlem turné bylo i to, že Janet poprvé do svého setlistu zařadila singlový duet s jejím bratrem Scream. Píseň s citem zkrátila, aniž by Michaela kopírovala a soustředila se hlavně na svůj pěvecký part...

Pomalu se blížil konec koncertu a nastal čas představit doprovodý band. Poté účinkující zmizeli z pódia a publikum začalo vřít. Očekával se "povinný" přídavek - píseň Together Again. Tentokrát ji Janet věnovala svému zemřelému bratrovi a na ploše za ní se promítaly jejich společné fotky. Vkusné rozloučení jak s publikem, tak se svým milovaným sourozencem.

berlin-1

Jsem fanynkou Janet Jackson a vyjmenovávám hlavně pozitiva koncertu, ovšem všechno dokonalé nebylo. Vytkla bych délku show, která nepřesáhla hodinu a půl. Americká část turné byla delší a repertoárem i zajímavější. Evropě Janet upřela songy Make Me, All Nite (Don't Stop), I Get Lonely, Diamonds, The Best Things In Life Are Free a rockovou Black Cat. A to je opravdu škoda už jen kvůli tomu, že koncertně tu nebyla takovou dobu a kdo ví, kdy se sem vrátí. Dalším minusem či pro někoho vtipným faktem byly směšné projekce, které vypadaly jak spořič obrazovky z Windows 95.

Janet se s fanoušky rozloučila písní Together Again, a proto bych já ráda udělala to samé.

text: Andrea Počepická

0,00