LIVE z Rock For People: Paramore ovládli nedělní večer, Sum41 nudili

Vydáno 04.07.2011 | autor: redakce

Ačkoliv festival Rock For People provází jako každý rok nepřízeň počasí, opět přilákal davy návštěvníku, kteří se postavili větru i dešti, aby si mohli vychutnat koncerty oblíbených kapel. A hned první den se bylo na co koukat.

LIVE z Rock For People: Paramore ovládli nedělní večer, Sum41 nudili LIVE z Rock For People: Paramore ovládli nedělní večer, Sum41 nudili

dsc_2346
Vybavit se na čtyři dny není jen tak, obzvlášť, když máte spát ve stanu a zprávy hlásí deset stupňů, provazy vody a vítr. I z toho důvodu mi nebylo dopřáno vidět Kate Nash v plné parádě, ale to, co jsem slyšela z backstage při stavění stanu, mi celkem stačilo. Pravda, kvílení Meluzíny k nevlídnému počasí celkem pasovalo, ale po dvou písních začalo trochu nudit, po čtyřech přímo iritovat. Třiavacetiletá zpěvačka sice byla jedním z headlinerů festivalu, nicméně mnohým se ulevilo, když její show skončila.

Bezprostředně po Kate Nash dostala slovo jedna z největších českých kapel. Ačkoliv Chinaski mezi hudebními znalci nemají zrovna nejlepší jméno, jedno jim upřít nelze - několika tisícový dav pod pódiem se vždy dobře baví. Kapela nabídla set nabušený jejich nejznámějšími hity a dokázala, že na velké stage skutečně patří.

Sum41 zavítali do České republiky již podruhé a od jejich prvního koncertu v pražském Lucerna Music Baru se mnoho nezměnilo. Ačkoliv mají na svém kontě hezkou řádku alb a takové Underclass Hero patřilo svého času k mým oblíbeným, naživo jsou kanadští kluci nuda, nuda a nuda. Dav nadšených fanoušků však pařil déšť nedéšť, takže kapela své poselství splnila.

Koncert Tří sester jsem přežila se skřípěním zubů a k lepšímu dojmu nepomohla ani ohnivá voda. Situaci zachránily až ohnivé vlasy Hayley Williams, frontmanky amerických Paramore. Ačkoliv kapelu nedávno opustili zakládající bratři Josh a Zac Farro, kteří byli zároveň autory většiny songů, a ani dsc_2097reference z živých koncertů nemluvily zrovna v jejich prospěch, byli Paramore jednou z nejlepších skupin, které Rock For People na nedělní večer pozval. Oranžové vlasy dvaadvacetileté Hayley zářily na dálku, zpěvačka lítala po pódiu jako kometa a ačkoliv chvílemi bylo slyšet, že její hlasivky tak trochu melou z posledního, předvedla skvělou a živou show, kterou jí Sum41 mohli jen závidět. Komunikaci s publikem zvládla na jedničku a nadšený dav jí zobal z ruky každé slovo.

Příjemným překvapením nedělního večera pak byli britští The Qemists, kteří do stanu Evropy 2 přitáhli slušný dav, z něhož svým drum´n´bassovým setem vymáčkli maximum. Nevyhnutelné přeběhnutí Staropramen Stage, kde zrovna "excelovali" Nightwork, vedlo pouze k nutkavému pocitu dávení a polemizace nad tím, proč to ten Vojta Dyk sakra dělá. Nedělní večer pak zakončili Kay s Tvzexem ze Sunshine, kteří na Rock For People přivezli z pražského Chapeau oblíbenou djskou show Bounce!Bounce!.

text: Marta Pušová, foto: Jiří Vacek

0,00