LIVE z Bažant Pohoda: Moby předvedl důstojnou otvíračku programu

Vydáno 08.07.2011 | autor: redakce

Patnáctý ročník Bažant Pohoda začal ve čtvrtek 7. července na výbornou. Prosluněná obloha a perfektní atmosféra festivalu pohltila návštěvníky už od prvních vteřin strávených v areálu a celý den směřoval k jedinému – premiérovému vystupení Mobyho na Slovensku.

LIVE z Bažant Pohoda: Moby předvedl důstojnou otvíračku programu LIVE z Bažant Pohoda: Moby předvedl důstojnou otvíračku programu

3_bodyrock_workshop_resize_20110708_1838093671
Pohoda je od ostatních českých a slovenských festivalů zřetelně odlišitelná už jen svým harmonickým prostředím. Rock For People skončil jen před pár dny a člověk se nějakému tomu srovnávání prostě nevyhne, a tak možná taky nabydete dojmu, že oproti Pohodě působí RfP svým vzezřením jako taková třetí cenová. I tento rok to na trenčínském letišti hýří barvami a všemožnými atrakcemi pro zpříjemnění tráveného času, které do sebe sympaticky zapadají.

Pohoda je primárně samozřejmě stále o kapelách, pokud se vám ale naskytne přes den chvilka volna, máte tady spoustu možností, jak ji zábavným způsobem využít. Najdete tu všechno možné – od čítárny a půjčovny stolních her až k vodnímu zorbingu, výletům létajícím balonem nebo autodromu. Trocha osvěty se vám dostane třeba u stánku Greenpeace, Unicef nebo ekoPolis. Počasí je v první den festivalu náramně povedené, opalovací krém a sluneční brýle patří k povinné výbavě každého návštěvníka.

Brány areálu se otevřely ve čtyři odpoledne, v půl osmé jsou už obě stanová městečka solidně zaplněná, na parkovišti probíhá souboj o poslední parkovací místa. Už před více než týdnem oznámili pořadatelé festivalu vypredané, ze 30 tisíc vstupenek nezbyla ani jedna, a tak ihned poté propuklo kšeftování s lístky, ať už na oficiálních stránkách festivalu, nebo jejich facebookové alternativě. Prodejci se tradičně rozdělili na dvě skupiny. První z nich lístky prodává za tolik, za kolik je pořídila, nesnaží se vydělat. Ti druzí neváhají žádat i neskutečných 200 euro.5_moby_resize_20110708_1033598105

Čtvrteční program je zejména o vyčkávání na hlavního headlinera, amerického Dje a producenta Mobyho, kterému má úderem půlnoci patřit hlavní stage. Předtím ještě proběhne taneční workshop, kde se instruktoři snaží naučit návštěvníky tanečky ve stylu Mobyho klipu Bodyrock. Ti nejšikovnější poté předvádějí své nabyté dovednosti přímo na hlavní stage a jsou odměněni zaslouženým potleskem

Protože během koncertu Mobyho nenabízí ostatní pódia skoro žádnou alternativu, všichni se shrocují u Bažant Stage a je štěstí dostat se alespoň někam, kde uvidíte na celou obrazovku. Kdo čekal, že bude Moby schovaný za všemožnými technickými mašinkami, ten se pořádně spletl. Prezentuje se jako rovnocenný partner celé osmičlenné party, která s ním do Trenčína přijela. Střídá hraní na kytaru s bušením do bubnů a zamlklého introverta, jakým se díky médiím zdá být, by v něm ve skutečnosti hledal málokdo.

Do experimentování se příliš nepouští, krom jednoho songu z posledního alba Destroyed, sází na osvedčené hity jako Why Does My Heart Feel So Bad?, Honey, které odzpívala přizvaná zpěvačka, We Are All Made Of Stars si už střihnul Moby osobně. Trochu zklamání připraví zvuk, respektive jeho hlasitost, která po celou dobu podivně kolísá a strohá stage bez sebemenší známky invence, jež zachraňují perfektní světelné efekty. Mobyho frázemi svázaný kontakt s davem lehce otráví náladu přihlížejících, hlavní ale je, že předvedl povedenou show a více než důstojnou otvíračku nabitého třídenního festivalového programu.

Text: Kateřina Nováková, foto: archiv Pohody

0,00